۱۳۹۶ تیر ۲۳, جمعه

تداوم مخالفت‌ها با اعزام ایوب اسدی به مرخصی درمانی



مسئولین قضایی کاشمر همچنان از اعزام ایوب اسدی، زندانی سیاسی، به مرخصی درمانی خودداری می کنند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایوب اسدی ، زندانی سیاسی در زندان کاشمر که در آستانه هفتمین سال از دوران محکومیت خود از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد ، قرار بود با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به مرخصی درمانی اعزام شود ، اما مجددا مسئولین قضایی کاشمر با صدور مرخصی برای این زندانی مخالفت کرده اند.
یک منبع مطلع به شبکه حقوق بشر کردستان گفته است: «دادستان کاشمر به هنگام بازدید از زندان این شهر، به ایوب اسدی قول مساعدت در خصوص اعزام وی به مرخصی می‌دهد و اعلام می کند که با افزایش وثیقه از ۱۸۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون تومان، او را به مرخصی اعزام خواهد نمود، و به دنبال این وعده، پس از چند روز معاون دادستانی، با ارسال نامه‌ای به دفتر دادستانی کامیاران اعلام کرده دادستان کاشمر با مرخصی این زندانی سیاسی به شرط افزایش مقدار وثیقه موافقت کرده است.»
این منبع افزوده است: «خانواده این زندانی سیاسی که ساکن یکی از روستاهای مریوان هستند، با مراجعه به دادگاه کامیاران، مقدار ۷۰ میلیون بە وثیقه‌ی قبلی اضافه نمودند، کە با مخالفت دادستان کاشمر، با ارسال نامه مرخصی استعلاجی مواجە شدند. بعد از اطلاع خانواده از مخالفت با مرخصی فرزندشان علی‌رغم تودیع وثیقه دیگر، مادر این زندانی سیاسی روز بعد از عید فطر دچار حمله قبلی شده و تاکنون در بیمارستان بستری بوده است.»
بعد از مراجعه مجدد خانواده این زندانی سیاسی به اداره اطلاعات کامیاران، این نهاد امنیتی اعلام کرده که قضیه مرخصی از نظر آنان بلامانع است و مخالفت احتمالا از جانب دادستانی کاشمر صورت گرفته است. این درحالی است که هفته گذشته بعد از بازدید مجدد دادستان از زندان کاشمر، این مقام قضایی به آقای اسدی اعلام کرد که اداره اطلاعات کامیاران با درخواست مرخصی‌اش مخالفت کرده است.
ایوب اسدی، زندانی سیاسی که از خرداد سال ۹۰ در حبس به سر می‌برد، از چندی پیش به بیماری‌های کلیوی، آسم و کاهش بینایی مبتلا شده است؛ با این حال مسئولین از اعزام وی به مراکز درمانی و رسیدگی پزشکی به وی خودداری می‌کنند.
مشکل کلیوی ایوب اسدی که پی اعتصاب غذای وی در سال ۱۳۹۵ به وجود آمده، پس از گذشت چندین ماه وخیم‌تر شده است و می‌بایست فوراً تحت درمان تخصصی در بیمارستان قرار بگیرد.
لازم به توضیح است؛ این زندانی سیاسی ماه گذشته برای بیماری آسم به بیمارستان منتقل و بدون تکمیل دوره درمان به زندان بازگردانده شده است.
ایوب اسدی در ۲۵ خردادماه سال ۹۰ بازداشت شد و ۳ ماه در بازداشتگاه امنیتی سپاه سنندج تحت شکنجه روحی و جسمی قرار گرفت. دادگاه انقلاب شهرستان سنندج در سال ۹۱ او را به اتهام «همکاری با احزاب کردی» به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.
این زندانی تا کنون در بازداشتگاه‌های مریوان و سنندج نگهداری شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر