۱۳۹۶ تیر ۲۲, پنجشنبه

بازداشت اعضای یک خانواده اهوازی پس از ضرب و شتم و تخریب منزل آن‌ها



روز سه شنبه ۲۰ تیرماه، نیروی انتظامی در شهر اهواز اعضای یک خانواده در کوی سادات این شهر را به دلیل نداشتن «اسناد رسمی» مالکیت زمین، در پی تخریب کامل منزلشان، بازداشت کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای انتظامی روز یکشتبه ۱۸ تیرماه همراه با عملیات اجرائی شهرداری منطقه ۶ شهر اهواز به منزل خانواده سواری هجوم برده و پس از ضرب و شتم آنها منزلشان را که در دست‌ ساخت بود ، با بولدوزر تخریب کردند. این مأموران در برخورد با این خانواده ، زهرا سواری و فرزندش محمد سواری را از ناحیه صورت و سر مجروح کردند.
العربیه خبر داده است که دو روز پس از یورش نیروهای انتظامی، سه تن از اعضای این خانواده به نام‌های زهرا سواری، محمد سواری و علی سواری بازداشت شدند.
این رسانه به نقل از منابع مطلع در خصوص تخریب منزل این شهروندان گزارش کرده است: «مسئول این قضیه رئیس عملیات اجرائی شهرداری منطقه ۶ ‘ذبیحی’ است که گویا به دلیل ساخت‌وساز غیر مجاز، مأموران شهرداری با نیروی انتظامی روز یکشنبه به کوی سادات در حومه شهر اهواز مراجعه وعملیات تخریب منزل را با دستور شهرداری انجام داده است».
یکی از بستگان این خانواده گفته است: «زمین مزبور به‌طور قانونی و از بنگاه خریداری شده است و خانواده سواری هرچه داشتند برای ساخت این قطعه زمین و مصالح ساختمانی خرج کرده‌اند»
این اولین مورد تخریب منازل و ضرب و شتم ساکنان آنها در شهر اهواز نیست، بلکه ده‌ها مورد رخ داده و یکی از این موارد در ۱۳۹۲ منجر به کشته شدن یک نوجوان ۱۵ ساله اهوازی به نام مرتضی سوئدی بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در اهواز شد. در در آن حادثه نیروهای انتظامی به همراه بلدوزر برای تخریب منازل شهروندان منطقه چنیبه (سید موسی) شهر اهواز به بهانه ساخت غیرمجاز و در غیاب حضور والدین و خانواده در منزل مرتضی سویدی با شلیک گلوله کشته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر