۱۳۹۶ مرداد ۵, پنجشنبه

افزایش شمار اعدام‌ شدگان در ارومیه/ توقف اجرای حکم اعدام دو زندانی در خرم‌آباد



روز گذشته دستکم سه زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند و اجرای حکم دو زندانی در زندان خرم‌آباد متوقف شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۴ مردادماه حکم اعدام دستکم سه زندانی در زندان ارومیه به اتهام‌های قتل و مواد مخدر اجرا شد. تعداد این اعدام‌شدگان پیش‌تر ۲ تن اعلام شده بود.
«فرهاد موسی‌زاده» و «داوود مالدار»، نام دو تن از این زندانیان است که از بند ۱۵ این زندان به سلول انفرادی منتقل شده بودند ولی تا لحظه تنظیم این خبر هویت زنی که در این زندان اعدام شده مشخص نشده است.
از سویی دیگر سازمان حقوق بشر ایران گزارش کرده است؛ بعد از ظهر چهارشنبه ۴ مرداد ماه حکم توقف اجرای حکم دو زندانی که در انتظار اجرای حکم در انفرادی به سر می بردند، به زندان ابلاغ شد و این زندانیان به بندهای خود بازگشتند.
خانواده «ایرج قبادی» و «کاووس ملکی» در طول این مدت تماس‌های مرتبی با نهادهای حقوق بشری داشتند و همچنین در مقابل زندان مرکزی خرم آباد و سپس کاخ دادگستری در تهران دست به تجمع زده و خواستار توقف حکم اعدام ایشان بودند.
پیش‌تر یکی از بستگان این زندانیان گفته بود: «ایرج قبادی برادر شهید بوده و پیش از این بازداشت سابقه کیفری نداشته است، هردو کشاورزانی بودند که به علت خشکسالی چند سالی بود بیکار شده بودند»، «هر دو نفر در یک پرونده مشترک به اتهام حمل و نگهداری ۱۹ کیلو گرم هروئین به اعدام محکوم شده‌اند.»
گفتنی است، اعدام زندانیان با اتهامات مربوط به مواد مخدر در حالی همچنان جریان دارد که کلیات طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی به تایید رسیده و قرار است پس از تعطیلات دوهفته‌ای مجلس دوباره در صحن علنی به رای گذاشته شود. در صورت تایید نهایی این طرح، بسیاری از زندانیانی که به اعدام محکوم شده‌اند به زندان محکوم خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر