۱۳۹۶ مرداد ۴, چهارشنبه

خانواده آمریکایی‌های بازداشتی در ایران « عزیزانمان را قبل از دیر شدن، آزاد کنید.»



اعضای خانواده چهار آمریکایی زندانی در ایران که روز گذشته در جلسه‌ای در کنگره شهادت دادند ، می‌گویند تهران از آن‌ها برای گرفتن امتیازهای سیاسی و مالی استفاده می‌کند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدای آمریکا، روز سه شنبه کمیته فرعی مجلس نمایندگان میزبان اعضای خانواده آمریکایی‌های زندانی در ایران بود.
بابک نمازی، برادر سیامک نمازی ۴۵ ساله و فرزند باقر نمازی ۸۰ ساله که حدود دو سال در زندان هستند، می گوید: «هر چه می شنوم روز به روز وحشت زده تر می شوم. تنها چیزی که می خواهم بازگشت سالم و فوری آن ها است، پیش از این که خیلی دیر شود. شرایط بردار و پدرم هولناک است».
بابک نمازی می گوید وقتی شنید محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، گفت پدرش «در زندان نیست، اما آزاد نیست که کشور را ترک کند.» شوکه شد چون این حرف «حقیقت ندارد».
فرزند عمر زاکا در جلسه شهادت در کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «پدرم به دعوت ایران رفت ، با دعوت آنها. با مهمان چنین کاری نمی کنند.»
داگلاس لوینسون فرزند رابرت لوینسون گفت: «پدر من ۱۰ سال پیش در کیش ناپدید شد و تلویزیون پرس تی وی ایران اعتراف کرد که او اسیر ماموران ایرانی است.»
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هفته پیش با مقام های ایرانی ملاقات کرد و خواستار آزادی آمریکایی های بازداشت شده از جمله زیو وانگ ، پژوهشگر دانشگاه پرینستون ، و رابرت لوینسون ، مامور سابق اف بی آی، شد.
پرزیدنت ترامپ در بیانیه هشدار آمیزی گفت اگر ایران تمام زندانی ها را آزاد نکرده و « گروگان گیری را به عنوان ابزار سیاست کشور » متوقف نکند « عواقب جدی » در انتظارش خواهد بود.
دولت آمریکا نمی خواهد یک آمریکایی دیگر متحمل سرنوشت رنج بار اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی، شود که پس از آزادی از زندان کره شمالی درگذشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر