۱۳۹۶ تیر ۱۲, دوشنبه

دو شهروندان بهایی در گرگان برای اجرای حکم حبس روانه زندان شدند



دو شهروند بهایی ساکن گرگان،که پیش‌تر از سوی دستگاه قضایی جهت گذراندان دوران محکومیت خود احضار شده بودند، صبح روز جاری، خود را به زندان امیرآباد گرگان معرفی نمودند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری ، دوشنبه ۱۲  تیرماه ، روفیا پاکزادان و پریوش شجاعی ، شهروندان بهایی ، جهت اجرای حکم به زندان منتقل شدند.
بهایی نیوز در این خصوص گزارش کرد؛ پریوش شجاعی به ۱ سال و ۹ ماه زندان و روفیا پاکزادان به ۱ سال و شش ماه زندان محکوم هستند.
طی هفته گذشته ۱۱ تن از شهروندان بهایی در شهر گرگان با هجوم نیروهای امنیتی و یا احضار از سوی دستگاه قضایی و امنیتی به زندان منتقل شده اند.
مژده ظهوری، فرحناز تبیانیان، مریم دهقان یزدلی، هوشمند دهقان یزدلی توسط ماموران امنیتی در منازلشان بازداشت شدند و شیدا قدوسی، پونه ثنائی،پریسا شهیدی، نازی تحقیقی ، میترا نوری ،هنا عقیقیان، سودابه مهدی نژاد و بهنام حسنیپس از احضار از طریق تلفن خود را به اداره اطلاعات و پس از آن جهت اجرای حکم به زندان امیرآباد گرگان معرفی کردند.
طی ماه های اخیر کاملیا بیدلیان و نوید معلم نیز که در پرونده بازداشت دسته جمعی شهروندان بهایی که منجر به رای زندان دادگاه علیه آنان شد نیز بازداشت و به زندان منتقل شده است که نوید معلم روز گذشته به مرخصی سه روزه آمده است.
این افراد از جمله افراد بازداشت شده در استان گلستان می باشند که در دادگاه اول به ۱۹۳ سال زندان محکوم شدند ودر دادگاه تجدید نظر این احکام از یک سال وشش ماه تا یک سال و ۹ ماه محکومیت کاهش پیدا کرده است که اسامی کامل آنان به شرح زیر می باشد:
فرحناز تبیانیان، پونه ثنایی، مونا امری حصاری، بهنام حسنی، پریسا شهیدی، مژده ظهوری، پریوش شجاعی، هنا عقیقیان در شهر گرگان، شهره صمیمی در شهر مینودشت، بیتا هدایتی، وثاق سنایی و هنا کوشکباغی در شهر گنبد کاووس به ۱ سال و ۹ ماه زندان؛ روفیا پاکزادان، سودابه مهدی نژاد، میترا نوری، شیوا روحانی، هوشمند دهقان، مریم دهقان، نازی تحقیقی از بهائیان شهر گرگان، کاملیا بیدلیان و نوید معلم در شهر مینودشت هر کدام به ۱ سال و شش ماه زندان محکوم شده‌اند.
همچنین تینا موهبتی که پیشتر به یک سال و نه ماه زندان محکوم شده بود حکم وی باطل و به جریمه نقدی سه میلیون تومانی محکوم شده است. حکم دادگاه تجدید نظر شهنام جذبانی از بهائیان مینودشت و شیدا قدوسی از بهائیان شهر گرگان که هر کدام به ١١سال زندان محکوم شده‌ بودند هنوز ابلاغ نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر