۱۳۹۶ مرداد ۳, سه‌شنبه

انتقال یک زندانی عقیدتی به سلول انفرادی در زندان مرکزی بیرجند



روز گذشته، سیامند بیوژی مطلق، زندانی عقیدتی محبوس در زندان مرکزی بیرجند، به دستور مسئولان این زندان به سلول انفرادی منتقل شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱ مردادماه ، مسئولان زندان مرکزی بیرجند ، سیامند بیوژی مطلق ، زندانی عقیدتی محبوس در بند ۱۰۱ این زندان را به دفتر نگهبانی فراخوانده و بدون هیچ ادله روشنی به‌ صورت تنبیهی به سلول انفرادی انتقال داده‌اند.
این زندانی عقیدتی طی روزهای گذشته، در خصوص مخالفت با آزادی مشروط و جهت انتقال به زندان تبریز به رئیس زندان اعتراض کرده بود؛ احتمال می‌رود که علت انتقال وی به سلول انفرادی، اعتراض او به رئیس زندان بوده باشد.
یک منبع مطلع به شبکه حقوق بشر کردستان گفته است: «آقای بیوژی‌ مطلق اهل “میراوی” بوکان است که در پاییز سال ۹۳ به اتهام عضویت در گروه‌های تندرو مذهبی در شهر سقز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.»
سیامند بیوژی مطلق سپس در دادگاه انقلاب شهر سقز بدون داشتن وکیل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و به اتهام «عضویت در گروه‌های تندروی مذهبی» به ۵ سال حبس محکوم شد.
این منبع در ادامه افزوده است: «بعد از قطعی شدن حکمش، وی به زندان شهر بانه منتقل شد و به دلیل اینکه همسرش اهل و ساکن بیرجند بوده درخواست انتقالی کرده و در اواخر سال ۹۳ به زندان بیرجند منتقل شد. همسر این زندانی مذهبی سال گذشته با فشار نهادهای امنیتی مجبور به جدا شدن از وی شد و سه فرزند وی که پیش‌تر نزد همسر سابقش که ساکن تبریز بود نگهداری می‌شدند به دلیل فقر از سرپرستی آنان خودداری کرد و هم‌اکنون در بهزیستی شهر تبریز نگهداری می‌شوند.»
زندانی مذکور بعد از جدا شدن همسرش از وی و سپرده شدن فرزندانش به اداره بهزیستی شهر تبریز خواستار انتقال به زندان مرکزی تبریز برای نزدیک شدن به فرزندانش شده اما تاکنون با مخالفت مسئولین زندان مواجه گشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر