۱۳۹۶ تیر ۲۴, شنبه

جلسه آخرین دفاعیات شهناز اکملی در دادسرا برگزار شد



شهناز اکملی روز شنبه ۲۴ تیرماه در شعبه دوم دادسرای اوین حاضر و آخرین دفاعیات خود را در خصوص اتهامات مطرح‌شده ارائه داد.
یک منبع مطلع دراین‌باره به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: « خانم اکملی با وکیل خود روز شنبه در دادسرا حاضر شدند ؛ اتهامات او ‘تشویش اذهان عمومی’ و ‘تبلیغ علیه نظام’ عنوان شد و خانم اکملی نیز دفاعیات خود را در خصوص این دو اتهام ارائه دادند.»
این منبع مطلع در ادامه تأکید کرد که این جلسه تنها برای اخذ آخرین دفاعیات شهناز اکملی برگزار شد و تا کنون حکمی برای وی صادر نشده است.
بنا گفته این منبع؛ وکیل خانم اکملی طی روزهای آتی لایحه‌ای را به دادگاه ارائه خواهد کرد.
شهناز اکملی که پیش‌تر به مدت ۲۴ روز در بازداشت به سر برده و در حال حاضر با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد است، پرونده‌ای در شعبه دوم دادسرای اوین در دست بررسی دارد.
روز ششم بهمن‌ماه، شش تن از نیروهای امنیتی وابسته به وزارت از اطلاعات با مراجعه و تفتیش منزل شهناز اکملی، وی را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. خانم اکملی به مدت ۲۴ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی به سر برد.
مأموران وزارت اطلاعات که دارای حکم از دادستانی تهران بودند، به مدت چندین ساعت دست به تفتیش منزل زده و تمامی وسایل شخصی خانم اکملی را ضبط کردند.
مصطفی کریم بیگی، در اعتراضات عاشورای ۱۳۸۸، در حوالی خیابان نوفل لوشاتو از سوی نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت و درگذشت. خانواده وی می‌گویند پیکر او کالبدشکافی شده بود و اثر گلوله در پیشانی‌اش مشهود بوده است. باوجود سکونت وی در تهران، مأموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران نداده‌اند و به همین خاطر خانواده او مجبور شدند او را در روستای جوقین در شهریار تهران دفن کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر