۱۳۹۶ تیر ۱۱, یکشنبه

نگهداری پنج زندانی سیاسی در بند کارگری زندان ارومیه برخلاف اصل تفکیک جرائم



دستکم پنج زندانی سیاسی طی ماه‌های اخیر از بند زندانیان سیاسی زندان ارومیه به دستور مسئولین زندان به بند کارگری در این زندان منتقل شده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در ماه‌های گذشته مسئولین زندان مرکزی ارومیه جهت اعمال فشار بر زندانیان سیاسی آنان را از بند ۱۲ این زندان که برای نگهداری زندانیان سیاسی است ، به بندهای دیگر زندان منتقل کردند. نگهداری این زندانیان در بندهای عادی سبب اعتراض آنان گشته و در پی این اعتراض مسئولین زندان جهت تنبیه ، آنان را به بند کارگری در این زندان منتقل کرده‌اند.
علی بدرخان، ناجی تموزاده، کامران جعفری، جواداحمدی و فائق نجفی هویت این زندانیان سیاسی است که هم‌اکنون برخلاف اصل تفکیک جرائم در بند کارگری زندان ارومیه نگهداری می‌شوند.
یک منبع مطلع در این خصوص به شبکه حقوق بشر کُردستان گفته است: «بند کارگری یکی از بی‌امکانات‌ترین و کثیف‌ترین بندهای زندان مرکزی ارومیه می‌باشد که به صورت مجزا از بندهای دیگر در حیاط مرکزی زندان قرار دارد. این بند اکثراً محل نگهداری زندانیان جرائم سنگین مواد مخدر می‌باشد و معمولاً هر هفته دو روز به مرخصی اعزام می‌شوند اما پنج زندانی سیاسی محبوس در این بند از حق مرخصی محروم می‌باشند. ظرفیت این بند که حدوداً ۱۵۰ نفر می‌باشد به ۴۰۰ زندانی افزایش پیدا کردە است و انجام کلیه کارهای خدماتی و تعمیراتی مانند پخت و پز و تعمیر وسایل و کارهای ساختمانی و غیرە نیز بر عهده زندانیان محبوس در این بند می‌باشد و در واقع آنان مجبور به انجام کار اجبار بدون حق دستمزد”بیگاری” می‌باشند.»
هم‌اکنون ده زندانی سیاسی، یک زندانی جرائم امنیتی و هشت زندانی جرائم عادی در بند ۱۲ بند مشهور به بند زندانیان سیاسی نگهداری می‌شوند و بر طبق اطلاعات به‌دست آمده حداقل ۵۰ زندانی سیاسی و مذهبی در بندهای دیگر زندان در میان زندانیان جرائم سنگین نگهداری می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر