۱۳۹۶ تیر ۱۳, سه‌شنبه

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه « زندانی سیاسی در ایران نداریم.»



جواد لاریجانی در واکنش به منتقدین در مورد بدرفتاری با زندانیان سیاسی با اشاره به اینکه «زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین، فعالیت سیاسی کرده باشد» گفت که «براساس این تعریف در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد.»
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ، روز جاری در مصاحبه ای اظهار کرد: « زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین ، فعالیت سیاسی کرده اما او را به ناحق به زندان انداخته اند چرا که حاکمان و گردانندگان نظام کار او را دوست نداشته اند. براساس این تعریف در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد.»
او افزوده است: «این اتهامی است که دشمنان نظام ما از امریکا و اسرائیل گرفته تا ضد انقلاب داخل و خارج از جمله منافقین و تروریست ها از روز اول پیروزی انقلاب تا کنون وارد می کرده اند. اما نکته دوم مربوط به بد رفتاری با زندانیان است. اصولا بدرفتاری با زندانیان چه سیاسی باشند و چه غیر سیاسی محکوم است. بدرفتاری با زندانیان خلاف شرع و قانون است.»
لاریجانی در پایان اعلام کرد: «منتهی نحوه بیانی که القاء کند که اولا در ایران زندانی سیاسی وجود دارد و ثانیا بدرفتاری در زندان ها یک رویه دائمی و روتین است حرفی است خلاف واقع، جفایی است در حق ملت ایران، ناسپاسی نسبت به نظام مقدس اسلامی ما و همصدایی است با دشمنان صهیونیست و ضد انقلاب و دشمنانی که هر بار در چنین موقعیت هایی با همین عناوین به نظام حمله می کنند.»
مقام های جمهوری اسلامی، همواره وجود زندانی سیاسی در ایران را رد کرده و دلیل زندانی شدن منتقدان سیاسی را «جرایم امنیتی» دانسته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر