۱۳۹۶ فروردین ۱۴, دوشنبه

مرگ دستکم شش کولبر در مناطق مرزی بر اثر ریزش بهمن و سقوط از کوه طی هفته‌های اخیر



در طی چند هفته گذشته، دستکم شش ۶ کولبر بر اثر ریزش بهمن و سقوط از کوه در مناطق مرزی خوی و سردشت جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دستکم چهار کولبر در مناطق مرزی خوی و دو کولبر در مناطق مرزی سردشت در طی سه هفته گذشته بر اثر ریزش بهمن و سقوط از کوه جان‌باخته‌اند.
شبکه حقوق بشر کردستان گزارش کرد؛ روز جمعه ۱۱ فروردین‌ماه در منطقه کوهستانی نزدیک «روستای بیتوش» از توابع شهرستان سردشت یک کولبر ۶۵ ساله کُرد به نام «عبدول سلیمان‌زاده» مشهور به «عبدول کوربناوی» بر اثر سقوط از کوه جان باخت.
پیش‌تر در روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه سال گذشته در اطراف همین روستا یک کولبر ۲۶ ساله دیگر به نام «داریوش مدرومی» اهل ارومیه نیز در پی تیراندازی نیروهای انتظامی دچار از کوه سقوط کرده بود و جانباخته بود.
در مورد حادثه‌ایی دیگر سه شنبه شب یک فروردین‌ماه امسال در منطقه مرزی «ترس آباد» از توابع بخش قطور شهرستان خوی پنج کولبر بعدازاینکه مورد تعقیب و گریز نیروهای مرزبانی قرار می‌گیرند مجبور به تغییر مسیر شدند که گرفتار ریزش بهمن شدند. در جریان این حادثه چهار کولبر به نام‌های بهروز عیسی‌زاده و قطب الدین احمدی، حسن سعیدی و مصطفی حافظ جان‌باخته و یک کولبر دیگر نیز به‌شدت زخمی شد.
یک منبع آگاه در قطور گفت:«سه نفر از این کولبران اهل روستای ترس‌آباد بودند و یک نفرشان نیز اهل روستای گیواران بود. دو نفر از این کولبران جانباخته متأهل بودند و یک نفر دیگر نیز نامزد داشت و قرار بود که طی چند ماه آینده عروسی بکند که گرفتار این مصیبت شدند.»
به گفته این منبع،«نیروهای امداد بعد از اطلاع از این حادثه در جریان اعزام به منطقه تعلل کرده بودند و جنازه توسط خود مرم منطقه از زیر بهمن بیرون آورده شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر