۱۳۹۶ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

اعلام اعتصاب غذای سه تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر در سالگرد حمله گارد زندان اوین به بند ۳۵۰



بهنام ابراهیم‌زاده، مهدی فراحی شاندیز و مهدی امیری، سه تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، در سالگرد حمله گارد زندان اوین به بند ۳۵۰، از ٢٨ فروردین‌ماه برای مدت سه روز اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم‌زاده، مهدی فراحی شاندیز و مهدی امیری، از روز گذشته ۲۸ فروردین‌ماه، در سالگرد حمله وحشیانه گارد زندان به بند ۳۵۰ اوین و گرامیداشت یاد غلامرضا خسروی، یکی از زندانیان سیاسی اعدام‌شده، برای سه روز در زندان رجایی شهر اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند.
این زندانیان در نامه اعتصاب غذای خود ضمن قدردانی از مقاومت و پایداری زندانیان سیاسی، عنوان داشته‌اند: «ما خواستار پایان دادن به دادگاه‌های فرمایشی و امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و مردم معترض و آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی هستیم.»
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ عوامل اطلاعات، سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یک‌صد نفر از سربازان گارد سازمان زندان با باتوم زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین را مورد ضرب و شتم قرار دادند. پس‌ازاین حمله، بیش از سی تن از زندانیان مجروح و مضروب و دست‌کم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شدند.
ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ اوین به حدی بود که هنگام انتقال زندانیان مجروح به انفرادی و بهداری زندان، محوطه هواخوری این بند و مینی‌بوس حامل آن‌ها نیز خونین شد.
حامیان حقوق شماری از فعالان سیاسی زندانی در بند ۳۵۰ بازداشتگاه اوین نامش را «پنجشنبه خونین» گذاشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر