۱۳۹۶ فروردین ۲۶, شنبه

گزارشی از وضعیت رمضان احمد کمال ؛ نهمین سال حبس در زندان قزوین



رمضان احمد کمال، زندانی امنیتی اهل سوریه، هم‌اکنون نهمین سال از محکومیت ده ساله‌اش را در وضعیت نامساعد جسمانی در زندان قزوین سپری می‌کند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رمضان احمد کمال با گذراندن نه سال از محکومیت ده ساله خود، از حق مرخصی محروم است ؛ این در حالی است که وی به دلیل جراحت در ناحیه کتف و دست می‌بایست تحت معالجه و درمان قرار گیرد.
گفتنی است که علیرغم تأکید پزشکان بر نیاز این زندانی امنیتی به رسیدگی درمانی، از زمان وی انتقال به زندان قزوین، از تکمیل دوره درمانی و اعزام وی به بیمارستان ممانعت به‌عمل‌آمده است.
این زندانی امنیتی تاکنون چندین بار در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اعلام اعتصاب غذا کرده و هر بار با وعده مسئولین مبنی بر اعزام وی به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داده است.
احمد رمضان کمال در اوایل سال جاری مورد عمل جراحی گرفت اما عدم اعزام وی برای انجام فیزیوتراپی این اقدام درمانی بی‌نتیجه مانده است.
شایان ذکر است؛ مسئولین قضایی از اعطای آزادی مشروط به رمضان احمد کمال، پس از گذشت نه سال حبس، همچنان مخالفت می‌کنند؛ درحالی‌که در مورد محکومیت به حبس تعزیری، به استناد ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، دادگاه صادرکننده حکم می‌تواند در مورد محکومان به حبس بیش از ده سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک‌سوم مدت مجازات به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام، حکم به آزادی مشروط را صادر کند.
رمضان احمد کمال، شهروند کرد شهر کوبانی (سوریه) در سال ۸۷ پس‌ازآنکه به‌طور اشتباهی وارد مرز ایران شد، پس از شلیک گلوله مرزبانان به شکم، کتف چپ و رانش، بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد. دادگاه انقلاب خوی وی را به اتهام عضویت در حزب پ. ک. ک. (حزب کارگران کردستان) به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش داد.
وی در چهارم مهرماه سال جاری از زندان رجایی شهر به زندان قزوین انتقال یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر