۱۳۹۶ فروردین ۲۷, یکشنبه

ایوب اسدی ؛ کارشکنی مسئولان زندان کاشمر در انجام ملاقات



خانواده ایوب اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کاشمر، روز گذشته پس از هشت ساعت معطلی جلوی درب این زندان اجازه ملاقات پیدا کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۲۶ فروردین‌ماه مسئولان زندان کاشمر به بهانه «نبود نامه دادگاه برای انجام ملاقات»، هشت ساعت مانع ملاقات ایوب اسدی با خانواده‌اش شدند.
خانواده این زندانی سیاسی در حالی که پس از طی مسافتی بیش ۱۴۰۰ کیلومتر از شهر مریوان برای انجام ملاقات به زندان کاشمر مراجعه کرده بودند، پس از هشت ساعت معطلی توانستند فقط یک ساعت با فرزندشان ملاقات داشته باشند.
لازم به ذکر است این زندانی سیاسی دوران حبس خود را در تبعید می‌گذراند و پدر و مادر او به دلیل دوری راه و کهولت سن توانایی سفر برای ملاقات فرزندشان ندارند. آخرین بار یک سال پیش برادر این زندانی توانسته با اوملاقات داشته باشند.
شبکه حقوق بشر کردستان در این خصوص گزارش کرد، در حالی که مسئولان زندان علت این معطلی را «نبود نامه موافقت دادگاه با انجام ملاقات» اعلام کرده بودند، قاضی ناظر بر زندان این ادعا را تکذیب کرده و انجام ملاقات را حق این زندانی دانسته بود.
در آخرین ملاقات این زندانی سیاسی با خانواده در آبان‌ماه سال گذشته نیز مامورها با دستور مسئولان و حفاظت زندان کاشمر، در حین انجام ملاقات به این زندانی سیاسی بر روی صندلی دست‌بند و پابند زده و اعلام کرده بودند که او حق حرف‌زدن به زبان کردی ندارد. این ملاقات با حضور یک مأمور حفاظت و به زبان فارسی انجام شده بود.
ایوب اسدی در ۲۵ خردادماه سال ۹۰ بازداشت شد و ۳ ماه در بازداشتگاه امنیتی سپاه سنندج تحت شکنجه روحی و جسمی قرار گرفت. دادگاه انقلاب شهرستان سنندج در سال ۹۱ او را به اتهام «همکاری با احزاب کردی» به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.
این زندانی تا کنون در بازداشتگاه‌های مریوان و سنندج نگهداری شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر