۱۳۹۶ فروردین ۲۸, دوشنبه

وضعیت نامطلوب پنجاه درصد مدارس مناطق عشایری خوزستان ؛ ۱۰۷ مدرسه خطرآفرین



رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفته است که نیمی از مدارس مناطق عشایری این استان وضعیتی نامطلوب دارد که از این میان ۱۰۷ مدرسه خطرآفرین است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه حمید قنبری گفته است که ۳۰۳ مدرسه مناطق عشایری این استان شامل ۸۲ مدرسه کانکسی، ۲۹ مدرسه سنگی و کپری، ۱۴۲ واحد آموزشی چادری و ۵۰ مدرسه استیجاری، وضعیت آموزشی نامطلوبی دارد.
او همچنین گفته است: «۱۰۷ مدرسه خطرآفرین وجود دارد که قدمت آن به بیش از ۳۰ سال می‌رسد و این مدارس غیراستاندارد و فرسوده هستند.»
رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان تعداد کل مدارس مناطق عشایری این استان را ۶۰۰ مدرسه اعلام کرد و گفت از این تعداد ۷۱ مدرسه در دو یا سه سال اخیر احداث شده است.
قنبری در ادامه این پرسش را مطرح کرد که: «آیا با برنامه‌ریزی‌های امروز می‌توانیم آموزش و پرورشی داشته باشیم که نیازهای فرهنگی جامعه را برطرف و زیرساخت‌ها را برای توسعه پایدار در جامعه تأمین کند؟»
او همچنین گفت: «در حال حاضر در ۱۴ منطقه عشایری، ۱۴ مرکز عشایری، ۱۴هزار دانش‌آموز عشایری در فضایی به گستره ۳۲هزار کیلومتر مربع با هفت استان مراوده دارند. دانش‌آموزان مختلفی زیر پوشش آموزش‌وپرورش عشایری هستند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر