۱۳۹۶ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

درگیری و نا آرامی در زندان رجایی شهر؛ مجروح شدن یک زندانی از ناحیه سر



دوم اردیبهشت‌ ماه و در پی درگیری و نا آرامی در زندان رجایی شهر، مأموران گارد زندان، اقدام به ضرب و شتم زندانیان نمودند که بر اثر آن یک زندانی به‌ شدت مجروح  و از ناحیه سر آسیب دیده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز شنبه دوم اردیبهشت‌ماه، در میان زندانیان بند یک زندان رجایی شهر درگیری ایجاد شده و به دنبال این درگیری گارد امنیتی زندان به این بند یورش برده و با باتوم اقدام به ضرب و شتم آنان نموده است.
در پی یورش گارد امنیتی، یک زندانی به شدت از ناحیه سر مجروح شده است و طبق عکس‌های رادیولوژی در ناحیه سر این زندانی لخته خون دیده می‌شود.
حال عمومی این زندانی به شدت وخیم گزارش شده، به‌طوری‌که مدام حالت تهوع دارد و چندین بار بالا آورده است؛ همچنین یک چشم این زندانی نیز آسیب دیده است.
گفته می‌شود ماموران گارد زندان در هنگام درگیری با حمله به زندانیان و ضرب و شتم آنان، اقدام به انتشار گاز اشک‌آور نمودند.
درگیری و خشونت در زندان رجایی شهر کرج اتفاقی سابقه‌دار است و باندهای مافیایی فعال در این زندان که احتمالاً از سوی برخی مسئولان زندان حمایت می‌شوند هم این زندان را به یکی از خطرناک‌ترین زندان‌های ایران تبدیل کرده است.
شرایط زندان رجایی شهر در حالی چنین گزارش می‌شود که علی‌اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها، دوازدهم اسفندماه سال ۹۴ و در حاشیه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت که «امروز زندان‌های ایران ازنظر رعایت حقوق زندانیان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و نه تنها در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است، بلکه در سطح دنیا نیز کم‌نظیر است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر