۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

خانواده باقر و سیامک نمازی از دونالد ترامپ تقاضای کمک کردند.



خانواده باقر و سیامک نمازی، دو ایرانی – آمریکایی که در ایران زندانی هستند، از دولت دونالد ترامپ برای آزادی آنها تقاضای کمک کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بابک نمازی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز ضمن استمداد کمک از دونالد ترامپ گفته است: «من حتی نمی‌توانم احساس ناتوانی، بی‌پناهی و هراسی را که خانواده ما دچار آن شده توصیف کنم. هر روز صبح که بیدار می‌شوم از خود می‌پرسم آیا امروز خبر بدی خواهیم شنید؟»
دونالد ترامپ در ماه اکتبر و در طول مبارزات انتخاباتی در مورد نمازی‌ها در یک پیام روی شبکه توئیتر نوشت: «ایران دوباره این کار را کرده است. دو شهروند ما را گرفته و در مقابل آزادی آنها پول کلانی تقاضا می‌کند. اگر من رییس‌جمهور شوم این موارد اتفاق نمی‌افتد.»
اکنون خانواده نمازی می‌خواهند که دونالد ترامپ به وعده خود عمل کند. دولت دونالد ترامپ مثل دولت باراک اوباما مسئله خانواده نمازی را در دستور کار قرار داده است.
جرد گنسر وکیل نمازی‌ها می‌گوید: «مسئله اصلی این است که آقای اوباما نتوانست آزادی سیامک و باقر نمازی را تضمین کند و اکنون سؤال این است که دولت دونالد ترامپ در این زمینه چه خواهد کرد.»
از سویی دیگرشان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است: «ما از تقاضاهای اخیر نهادهای بین‌المللی حقوق بشر و مسئولان حقوق بشر سازمان ملل متحد برای آزادی بلادرنگ تمامی شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی و مفقود هستند حمایت کرده‌ایم.»
وکیل مدافع خانواده نمازی می‌گوید اظهارنظر سخنگوی کاخ سفید «یک گام مهم به پیش» است اما «باید در پی آن اقدامات عملی و عاجلی انجام شود.»
این وکیل همچنین گفت با توجه به اینکه باقر نمازی بیمار و شرایط داخل زندان بسیار سخت و نامناسب است مسئله آزادی آنها عاجل‌تر می‌شود.
باقر و سیامک نمازی پدر و پسر هستند. سیامک دانشگاهی و فعال اقتصادی است که در اکتبر ۲۰۱۵ توسط نهادهای امنیتی ایران بازداشت شد. وکیلش می‌گوید او تنها شهروند آمریکایی است که معاوضه زندانیان آمریکایی پس از توافق هسته‌ای در ژانویه سال گذشته شامل حال او نشد.
در ماه فوریه ۲۰۱۶ ایران پدرش باقر نمازی، از مسئولین سابق یونیسف صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، نیز در ایران بازداشت شد.
ایران هر یک را به ۱۰ سال زندان محکوم کرده و مدعی است که آنها مرتکب جاسوسی شده و با دولت آمریکا تماس داشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر