۱۳۹۶ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

شهرکرد ؛ خونریزی مغزی پرستار جوان به علت فشار کاری

اول اردیبهشت یک پرستار جوان در شهرکرد به علت فشار کاری دچار خونریزی مغزی شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، اول اردیبهشت ماه، «زهرا جعفر زاده» پرستار بخش اورژانس بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد که جهت شیفت صبح و شب در بیمارستان حضور داشته، در حین برنامه اعتبار بخشی دچار سردرد، حالت تهوع و استفراغ شده و با کمک همکاران به بخش استراحت انتقال داده می شود.
در بررسی های اولیه با فرض احتمال بارداری، سونوگرافی از او به عمل آمده و این احتمال رد می شود. به دنبال ادامه شرایط نامطلوب این پرستار، در بررسی های بعدی از طریق سی تی اسکن مشخص می شود که ایشان دچار خونریزی داخل مغزی شده و سریعا به بخش ICU این بیمارستان منتقل می شود.
کمی بعد به دنبال از دست دادن کامل سطح هوشیاری، به دستور پزشک سی تی آنژیو گرافی برای این پرستار انجام شده و احتمال آنوریسم عروق مغزی (ضعف و کیسه ای شدن دیواره عروق) رد شده است‌.
در حال حاضر پرستار جعفر زاده در بخش ICU 4 بیمارستان آیت ا… کاشانی شهر کرد بستری است و فرآیند درمانی وی در حال انجام است.
پیش از این نیز در فروردین ماه یک پرستار جوان قرار دادی در بیمارستان فیروزگر تهران بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.
این در حالی است که پیش از این رئیس کل سازمان نظام پرستاری چندین بار در رابطه با اثرات نامطلوب فشار کار زیاد بر پرستاران، هشدار داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر