۱۳۹۶ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

بازداشت هشت شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران.


عکس ‏‎Bahainews‎‏


 صبح امروز در تاریخ سه‌ شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ هشت شهروند بهایی در شهرهای بندرعباس، قشم و شیراز توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده اند.
بنابر گزارش خبرگزاری بهایی نیوز مهناز جانثار( پورمرادیان)، مارال راستی،فرهاد امری ، آرش راسخی ، مهراله افشار، امید آفاقی و نسیم قنواتیان در شهر بندرعباس و قشم و ادیب حق پژوه شهروند بهایی ساکن شهر شیراز در ساعات اولیه صبح بازداشت و محل زندگی آنان به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.
به گفته یک منبع مطلع " در ساعات اولیه اطلاعی از محل زندگی آنان در دست نبود اما با پیگیری خانواده ها مطلع یافتند که این بازداشت شدگان بهایی در دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات زندانی هستند."
ماموران در زمان تفتیش منزل وسایل شخصی بازداشت شدگان را که می توان به کتب مذهبی و غیرمذهبی ، کامپیوتر، لپ تاپ، عکس های شخصی و مذهبی،موبایل ها اشاره داشت با خود ضبط و برده اند.

با وجود بازداشت دسته جمعی شهروند بهایی تاکنون دلیل اینکه این بازداشت ها مرتبط با یکدیگر بوده اند به دست خبرنگار بهایی نیوز نرسیده است.
هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر