۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

ادیب حق پژوه از اداره اطلاعات شیراز به بندرعباس منتقل شد.


 عکس ‏‎Bahainews‎‏

ادیب حق پژوه شهروند بهایی که پیشتر در تاریخ سه‌ شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ توسط ماموران امنیتی شهر شیراز در محل کار خود بازداشت شده بود به بازداشتگاه اداره اطلاعات بندرعباس منتقل شد.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز ادیب حق پژوه روز چهارشنبه ١٣٩٦/٠١/٣٠ پس از ملاقات با همسر و دختر خود به بندرعباس منتقل شده است.
به گفته یک منبع آگاه "آقای حق پژوه با حکم بازداشت نیابتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز در روزهای اول منتقل شده بود و پس از آن به بندرعباس انتقال یافته است."
ادیب حق پژوه با وجود داشتن بیماری قلبی و به گفته نظر پزشک مبنی بر اینکه می بایست در محیطی آرام و به دور از تنش باشد همچنان در بازداشت و تحت بازجویی قرار دارد.

ماموران با مراجعه به منزل ادیب حق پژوه، محل زندگی وی را در نبود این شهروند بهایی در حالی که تنها همسر وی در منزل تنها حضور داشت، مورد تفتیش قرار داده و وسایل شخصی ایشان از جمله کتب، عکس های شخصی و مذهبی، موبایل را ضبط کرده بودند.
در زمان تفتیش منزل این شهروند زندانی بهایی دو مامور امنیتی همزمان به محل کسب ادیب حق پژوه مراجعه کرده و ضمن تفتیش محل کار، وی را به مقابل درب محل زندگی این شهروند بهایی منتقل می کنند.ماموران چک های مشتریان و وجه نقد و دفتر حساب روزانه ادیب حق پژوه را با خود برده اند."

ادیب حق پژوه پیشتر۲ بار در ۹ دی ۱۳۸۹ و همچنین در تاریخ ۱۴ مرداد ماه ۹۳ توسط ماموران امنیتی این استان بازداشت شده بود .
همزمان با ادیب حق پژوه ، مهناز جانثار( پورمرادیان)، مارال راستی،فرهاد امری ، آرش راسخی ، مهراله افشار، امید آفاقی و نسیم قنواتیان در شهر بندرعباس و قشم توسط ماموران امنیتی استان هرمزگان بازداشت شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر