۱۳۹۶ فروردین ۳۰, چهارشنبه

حبیب ساسانیان در اعتراض به « مفقود شدن مدارکی از پرونده » از حضور در دادگاه امتناع کرد



حبیب ساسانیان ، فعال مدنی آذربایجانی محبوس در زندان تبریز که طبق ابلاغیه صادره باید برای رسیدگی به اتهامات خود در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز حاضر می‌شد، در اعتراض به « مفقودشدن بعضی مدارک و اسناد پرونده » از حضور در دادگاه امتناع کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حبیب ساسانیان، فعال مدنی آذربایجانی که پیش‌تر در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف خود اقدام به ۵ روز اعتصاب غذا کرده بود، امروز ۲۹ فروردین‌ماه ۹۶ در اعتراض به مفقودشدن مدارکی از پرونده خود از حضور در شعبه سوم دادگاه انقلاب شهر تبریز امتناع کرد.
گفتنی است پس از اعتصاب غذای این فعال مدنی محبوس در زندان تبریز، قاضی باقرپور، پرونده بلاتکلیف او را برای تعیین شعبه ارجاع و قرار وثیقه یک میلیارد تومانی برای آزادی‌اش صادر کرد. این در حالی است که خانواده حبیب ساسانیان توان تهیه چنین وثیقه سنگینی ندارند و به همین دلیل بازداشت موقت او ادامه پیدا کرده است.
حبیب ساسانیان، شهروند اردبیلی، در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به همراه پنج فعال مدنی دیگر در شهر اردبیل بازداشت شد، اتهامات او «جاسوسی»، «تشکیل گروهکی به نام گامو»، «رهبری و هدایت گروهک گامو» و «کپی‌برداری و ارسال اطلاعات محرمانه سپاه به کشورهای بیگانه» عنوان شده است.
حبیب ساسانیان در گذشته نیز در جریان اعتراضات مردمی به کاریکاتور روزنامه ایران در خردادماه سال ۸۵ و تجمعات قلعه بابک بازداشت شده بود.
این فعال مدنی پیش‌تر نیز در هفتم آذرماه سال ۹۴ بازداشت و مدتی در زندان اردبیل محبوس بود.
ساسانیان از ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر