۱۳۹۶ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

غلامحسین محسنی اژه‌ای : « اثبات اتهام سعید طوسی بسیار سخت است »



محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، در بخشی از سخنانش در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی در رابطه با پرونده سعید طوسی، قاری متهم به تجاوز به کودکان، توضیحاتی ارائه داد و گفت: «شکایتی انجام شده که اثبات این موضوع بسیار بسیار سخت است.»
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محسنی اژه‌ای عنوان کرد: «شکایتی انجام شده که اثبات این موضوع بسیار بسیار سخت است و با توجه به اینکه نیاز به اقرار متهم دارد و چهار نفر شاهد عادل می‌خواهد در این ۲ مورد چیزی رخ نداده و فقط باید بر اساس علم قاضی رأی داده شود که این، کار را سخت کرده اما چیزی که در جامعه مطرح است به هیچ عنوان صحت ندارد.»
محمد گندم‌نژاد طوسی ملقب به سعید طوسی، قاری مشهور قرآن و از نزدیکان علی خامنه‌ای، رهبر ایران  با شکایت تعدادی از نوجوانان قاری قرآن به اتهام «آزار جنسی» (تجاوز) تحت تعقیب قرار گرفته، اما با دخالت برخی مقامات ارشد جمهوری اسلامی از جمله علی مقدم، مسئول ارتباطات دفتر رهبر جمهوری اسلامی برای او قرار منع تعقیب صادر شده است.
پرونده شکایت از محمد گندم‌نژاد طوسی معروف به حاج سعید طوسی بیش از پنج سال است که در قوه قضائیه بلاتکلیف باقی مانده است. پرونده قضایی او در تاریخ ۲۳ مهر ماه برای اولین بار توسط صدای آمریکا رسانه‌ای شد و بازتاب‌های بسیاری به همراه داشت. تا جایی که برخی از مقامات ایران هم عنوان کردند به این مساله رسیدگی خواهند کرد اما تا این لحظه هیچ پیشرفتی در رسیدگی به پرونده رخ نداده است.
یکی از شاکیان پرونده در گفت‌وگو با مهدی فلاحتی در برنامه «صفحه آخر» صدای آمریکا به بیان دلایل مصونیت این قاری محبوب بیت رهبری از پیگرد قضایی پرداخته است.
به گفته این قربانی قاری سرشناس، سعید طوسی بارها در دادگاه خود را کشف شده توسط سید علی خامنه‌ای معرفی کرده و گفته است که در ماه رمضان سال ۱۳۵۴ وقتی که کودک خردسالی بوده، مورد توجه و تشویق آقای خامنه‌ای قرار گرفته است.
بنا بر این اطلاعات، ارتباط طوسی و خامنه‌ای که از مشهد شروع شده بود تا به امروز در تهران هم ادامه دارد و سعید طوسی که شغل اصلی‌اش در مشهد آرایشگری بوده، در سال‌ها آرایشگر ویژه رهبر ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر