۱۳۹۶ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

نامه احمدرضا جلالی به رئیس قوه قضاییه : « به یک سال بلاتکلیفی خود و خانواده‌ام پایان دهید »



احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی-سوئدی محبوس در بند چهار زندان اوین، به دنبال عدم پذیرش وکلای انتخابی‌اش از سوی قاضی ابوالقاسم صلواتی، در نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، خواستار رسیدگی این مقام مسئول به وضعیت پرونده‌اش شده است.
متن نامه دکتر احمدرضا جلالی که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر قرار گرفته است، در پی می‌آید:
«جناب آیت‌الله لاریجانی ریاست محترم قوه
با سلام و احترام. اینجانب دکتر احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه در سوئد و ایتالیا که یک سال قبل توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدم، علیرغم اینکه از شش ماه گذشته دارای وکیل قانونی بوده‌ام، از چهار ماه قبل پرونده‌ام به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است و قاضی محترم آقای صلواتی با اجبار و تحت‌فشار قرار دادن بنده ازجمله عودتم از زندان اوین به بازداشتگاه ۲۴۰ وزارت اطلاعات و دو ماه و نیم حبس در شرایط سخت و طاقت‌فرسا اصرار دارند که بنده وکیل قانونی‌ام را عزل کنم تا ایشان وکیل تسخیری تعیین کنند. با توجه به غیرقانونی و مشکوک بودن این درخواست آقای صلواتی اینجانب در این شرایط حاضر به تغییر وکیل خود و قبول وکیل تسخیری نخواهم شد و از جنابعالی به عنوان ریاست قوه عدلیه کشور خواهشمندم به ایشان دستور فرمایید با احترام به قوانین و مقررات قضایی کشور و عدم تفهیم حقوق متهم به دادگاه بنده را برگزار نمایید و به یک سال بلاتکلیفی خود و خانواده‌ام پایان دهد.
با تشکر
دکتر احمدرضا جلالی»
احمدرضا جلالی، استاد و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه و دارای اقامت سوئد است. او فوق دکتری خود را در رشته مدیریت بحران در دانشگاه پیه مونتو ایتالیا گرفته و از مدتی پیش به همراه همسر و دو فرزندش ساکن کشور سوئد شدند. آقای جلالی در تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ پس از سفر به ایران به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی توسط مأموران وزارت اطلاعت دستگیر و روانه زندان اوین شد. او پس از هفت ماه بازجویی در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی منتقل شد. اتهام آقای جلالی «همکاری با دول متخاصم» عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر