۱۳۹۶ فروردین ۲۸, دوشنبه

آخرین وضعیت آرش صادقی ؛ مرگ تدریجی در سایه محرومیت پزشکی



 آرش صادقی کنشگر زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین هم‌چنان به دلیل مخالفت نهاد سپاه پاسداران از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم است. آقای صادقی به دلیل «چسبندگی روده» دچار مشکلات عدیده‌ای شده، به شدت ضعیف شده است و همچنان از هضم مواد غذایی جامد ناتوان است. این زندانی بعد از گذشت بیش از دوماه سرانجام اجازه یافت «به مدت ۵ دقیقه» با همسرش گلرخ ایرایی که در بند نسوان اوین محبوس است ملاقات کند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین هم‌چنان در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.
یک منبع نزدیک به آرش صادقی در مورد وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا توضیح داد: “درحالی‌که هفتم بهمن سال گذشته آرش اعتصاب خود راشکسته، هنوز از بستری کردن او دربیمارستان خودداری می‌کنند. بعد از گذشت سه ماه هنوز از خوردن جامدات محروم است چون معده ایشان بشدت جمع شده و احتیاج به درمان فوری دارد ولی با مخالفت نهاد سپاه، از اعزامش جلوگیری می‌کنند.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “آرش توسط کارشناس پرونده اش، تهدید شده که “تو آزادی را نمی بینی”، تمام پرونده پزشکی ایشان به سرقت رفته است هر چند ادعا می کنند که مفقود شده!، طی روز های اخیر بشدت ضعیف شده و وضعیت را به صورتی در آورده اند که با مرگ تدریجی دارد از بین می‌رود. او چسبندگی روده هم دارد که طی سه ماه گذشته تنها دوبار برای دفع به دستشویی رفته.”

منبع نزدیک به این زندانی بیمار در پایان در مورد ملاقات وی با همسرش نیز خاطرنشان کرد: “بعد از گذشت بیش از دوماه بالاخره آرش وهمسرش گلرخ به مدت ۵دقیقه ملاقات کردند.”
آرش صادقی فعال سابق دانشجوی، فعال حقوق بشر و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب در فضای مجازی و تشکل گروه به اضافه حکم ۴ سال حبس تعلیقی مندرج در پرونده ۱۳۸۹ به ۱۹سال حبس تعزیری محکوم شد.
آرش صادقی برای اولین بار در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد.
این فعال حقوق بشر اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس اسفند ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و درنهایت فوت مادر آرش صادقی شد.
آرش صادقی آخرین بار خردادماه ۱۳۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین جهت اجرای حکم بازداشت شد.
وی در آبان ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به محکومیت و بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر