۱۳۹۶ فروردین ۲۶, شنبه

سیل‌ زدگان روستاهای اطراف عجب‌ شیر: « هیچ امداد رسانی از طرف دولت انجام نشده است ؛ فقط مردم کمک کرده‌اند.»



شهروندان روستاهای استان آذربایجان‌غربی می‌گویند با وجود گذشت چند ساعت از وقوع سیل در این منطقه ، عملیات امداد و نجات بسیار ضعیف بوده و هیچ نیرویی به کمک آن‌ها نیامده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شماری از شهروندان ساکن روستاهای سیل‌زده خبر داده‌اند که تا کنون هیچ نیروی امداد و نجاتی به کمکشان نیامده و اجساد کشف‌ شده به حال خود رها شده است.
اهالی روستاهای اطراف گمیچی، واقع در دهستان جزیره بخش ایلخچی در آذربایجان‌شرقی، می‌گویند اجساد را در گل‌ولای کشف کرده‌اند اما علی‌رغم درخواست کمک، هیچ نیرویی به کمک آن‌ها نیامده است.
یکی از این شهروندان می‌گوید: «دو جسد پیدا کرده‌ایم. بیش از یک ساعت گذشته است. چندین بار تماس گرفته و اطلاع داده‌ایم. اما هیچ کس جوابگو نیست.»
این شهروند با اعلام نارضایتی از عدم‌رسیدگی به این منطقه می‌گوید: « کلا اینجا نیروی مردمی هستندو خبری از هیچ نیروی امدادی نیست. اخبار اعلام خواهد کرد که ارتش و سپاه به کمک ما آمده ولی اصلاً خبری از نیروهای امداد نیست. هر خبری در مورد امدادرسانی دولتی اعلام کنند دروغ است. اگر به استاندار هم بگوییم، مانند فاجعه پلاسکو با این سیل برخورد خواهد کرد.»
شهروندان این منطقه از عدم‌رسیدگی مأموران امدادرسانی به وضعیت سیل‌زدگان ناراضی هستند.
بر اثر وقوع سیل در پنج استان غرب و شمال‌غرب ایران، تا کنون ۴۰نفر کشته شده‌اند. سازمان مدیریت بحران خبر داده است که ۲۲ نفر نیز ناپدید شده‌اند.
پنج استان ایران از دیروز دچار سیل و آب گرفتگی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر