۱۳۹۶ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

قوه قضاییه مسئول قطع تماس صوتی تلگرام معرفی شد.

Telegram.jpg 
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز سه‌ شنبه قوه قضائیه جمهوری اسلامی را مسئول مسدود شدن سرویس تماس صوتی تلگرام در ایران معرفی کرد.
به گزارش روز سه‌شنبه، ۲۹ فروردین، در خبرگزاری فارس، آقای واعظی گفت که وزارت ارتباطات به تلگرام «مجوز ارائه خدمات تماس صوتی رایگان» را داده و این سرویس از روز جمعه گذشته راه‌اندازی شد، اما از روز دوشنبه «با دستور قضایی به اپراتورهای ثابت و همراه این قابلیت مسدود شده است».
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز بی‌اطلاعی از «جزئیات این دستور» گفت که «قوه قضائیه و مراجع قضایی» باید درباره این مسئله اظهارنظر کنند.
پیشتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، در این زمینه تنها از دولت روحانی رفع مسئولیت کرده و گفته بود که قطع تلگرام صوتی «خارج از دولت انجام شد».
آقای نوبخت در ادامه و در اشاره‌ای مبهم بدون نام بردن از نهاد یا مقام مشخصی، گفت که مسئولیت این مسئله «به عهده دوستانی است که تشخیص دادند این کار را انجام دهند».
تلگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های ارتباطی و خبررسانی از طریق تلفن‌های هوشمند در ایران است.
میلیون‌ها ایرانی از این اپلیکیشن برای ارتباط با یکدیگر و خبررسانی استفاده می‌کنند.
تلگرام در روزهای اخیر قابلیت تماس صوتی رایگان را نیز به دیگر قابلیت‌های خود اضافه کرد و گفت که تماس صوتی در این شبکه «کاملا امن» و «رایگان» خواهد بود.
با این حال تماس صوتی رایگان تلگرام برای ایرانی‌ها فعلا فقط دو روز دوام آورده است.
سایت خبری انتخاب پیشتر گزارش داده بود که نزدیک به نیمی از کاربران تلگرام در جهان ایرانی هستند و تعداد کاربران ایرانی این پیام‌رسان را به بیش از ۴۰ میلیون نفر تخمین زده بود.
خبرگزاری ایلنا هم گزارش داده که هزینه بسیار کمتر برقراری تماس صوتی با استفاده از تلگرام به نسبت تلفن‌های عادی در ایران، یکی از دلایل مسدودشدن تلگرام صوتی توسط «برخی اپراتورها» بوده است.
وزیر ارتباطات ایران هم در این ارتباط گفته است: «از اپراتورهای داخلی در مقابل پیام‌رسان‌های خارجی حمایت می‌کنیم و اجازه شکایت تلگرام از اپراتورها را نمی‌دهیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر