۱۳۹۶ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

اعلام حمایت سه زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین از اعتصاب غذای آتنا دائمی



اسماعیل عبدی، آرش صادقی و یوسف عمادی، زندانیان سیاسی و کنشگران حقوق بشر محبوس در زندان اوین، طی بیانیه‌ای، ضمن انتقاد از شیوه برخورد مسئولین با متهمان و خانواده‌های آنها با «یورش غیرقانونی» به منزل آنان به حمایت از «خواسته‌های مشروع» آتنا دائمی پرداخته و اعلام داشته‌اند که «نسبت به آسیب‌های اجتماعی ناشی از نقض حقوق خانواده‌ها در بازداشت‌های غیرقانونی و ایجاد فضای بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به استقلال قوه قضاییه هشدار می‌دهیم.»
متن کامل بیانیه این کنشگران حقوق بشر که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
«در جوامع امروزی شمار سازمان‌ها و نهادهایی که برای تأمین حقوق شهروندی و حفظ حریم امن خانواده‌ها تلاش می‌کنند رو به افزایش گذارده و جهان به این باور رسیده که امنیت جامعه در گرو آرامش خانواده است. بر این اساس در تدوین میثاق‌ها و منشورهای بین‌المللی و قانون اساسی کشورها به این مهم توجه ویژه‌ای شده و مانیفست تحکیم آرامش و امنیت عمومی دستمایه کسب آرا و کرسی‌های سیاسی احزاب فراگیر است.
یکی از حقوق پایمال شده خانواده‌ها در کشور ما یورش غیرقانونی به منزل برخی متهمان جهت بازداشت بدون حکم ورود و احضاریه، در میان حیرت و ترس اعضای خانواده است.
اکنون آتنا دائمی فعال حقوق کودکان کار برای برداشته شدن اتهام از دو خواهرش که جرمی جز دفاع از حریم امن خانه نداشته‌اند، در اعتصاب غذا به سر می‌برد. او با در دست گرفتن جان خویش، ورود غیرقانونی نیروهای امنیتی به منزلشان بدون حکم و کارت شناسایی و ایجاد رعب و وحشت و ضرب و شتم اعضای خانواده‌اش را محکوم نموده است. ما امضاکنندگان ذیل به‌عنوان فعالان حقوق بشر ضمن اعلام حمایت از خواسته مشروع آتنا دائمی نسبت به آسیب‌های اجتماعی ناشی از نقض حقوق خانواده‌ها در بازداشت‌های غیرقانونی و ایجاد فضای بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به استقلال قوه قضاییه هشدار می‌دهیم.
اسماعیل عبدی، آرش صادقی و یوسف عمادی
بند ۳۵۰۰ – زندان اوین»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر