۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

وحید صیادی‌ نصیری ؛ تداوم تهدیدهای جانی از سوی زندانیان بند چهار اوین و بی‌توجهی مسئولین



وحید صیادی‌نصیری، زندانی سیاسی که برخلاف اصل تفکیک جرائم در بند چهار زندان اوین محبوس است، طی هفته‌های اخیر مکرراً از سوی یکی از زندانیان در این بند مورد تهدید جانی قرار گرفته است و تا کنون  مسئولین زندان برای انتقال این زندانی سیاسی به بندهای دیگر اقدامی نکرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، وحید صیادی‌نصیری، زندانی سیاسی، علیرغم تهدید شدن به «مرگ» از سوی یکی از زندانیان بند چهار، همچنان در این بند نگهداری  می‌شود و مسولین از انتقال وی به بندهای دیگر خودداری می‌کنند.
زندانی تهدیدکننده که فردی متعصب در مذهب شیعه است، به وحید صیادی‌نصیری هشدار داده است: «بر پایه گفته قران تو منافق هستی و باید نابود شوی و من این کار را در راه اسلام انجام می‌دهم.»
لازم به یادآوری است، وحید صیادی‌نصیری، ۲۶ بهمن‌ماه، از سوی دو تن از زندانیان جرائم خطرناک مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفت و از ناحیه گردن آسیب دید. وی به دنبال این واقعه، از تاریخ ۲۷ بهمن در اعتراض به نگهداری‌اش دربند چهار زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زد و در هشتم اسفندماه با وعده مسئولین مبنی بر انتقال به بندهای دیگر اعتصاب خود را متوقف کرد؛ وعده‌ای که تا این لحظه محقق نشده است.
وحید صیادی‌نصیری که از ۲۲ آبان ماه از بند هشت به بند چهار زندان اوین منتقل شده است، تاکنون بارها با مسئولین زندان در خصوص انتقالش به بند زندانیان سیاسی صحبت و اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کرده است؛ بااین‌حال مسئولین تاکنون واکنشی به درخواست وی نداشته و در خصوص انتقال او به بند زندانیان سیاسی اقدامی نکرده‌اند.
وحید صیادی‌نصیری در مهرماه سال ۹۴ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به تحمل هشت سال حبس محکوم گشته است.
این زندانی سیاسی پیش‌ازاین نیز به مدت چهل روز در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زد و با وعده مسئولین مبنی بر ارجاع پرونده به دادگاه تجدیدنظر به اعتصاب خود پایان داد. بااین‌حال دستگاه قضایی همچنان از رسیدگی به پرونده‌ی وی و صدور حکم قطعی خودداری می‌کند.
وحید صیادی‌نصیری در تابستان ۹۴ نیز به اتهام فعالیت‌های فیس‌بوکی بازداشت و پس از چند هفته با قرار وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر