۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

درخواست تجدید نظر در حکم پنج سال زندان نازنین زاغری « رد شده است »


نازنین زاغری از سوی اطلاعات سپاه به «براندازی نرم» متهم شده است.

خانواده نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی- بریتانیایی، که از سوی قوه قضاییه ایران به پنج سال زندان محکوم شده است می‌گویند که درخواست آنها برای تجدیدنظر در این حکم رد شده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری، روز دوشنبه چهارم اردیبهشت گفت اوایل هفته جاری خبردار شد که درخواست تجدیدنظر آنها از سوی قوه قضاییه ایران رد شده است.
نازنین زاغری که همراه با کودک خردسال خود برای تعطیلات نوروزی به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران از سوی اطلاعات سپاه در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد.
به گفته رسانه‌های ایران، وی از سوی نهاد بازداشت‌کننده به «براندازی نرم» متهم شده است.
این شهروند ایرانی- بریتانیایی برای بنیاد تامسون رویترز، بازوی خیریه خبرگزاری رویترز، کار می‌کرد.
ریچارد رتکلیف روز دوشنبه گفت هنوز به همسرش گفته نشده که اتهاماتش چیست.
وی تصریح کرد خانواده او خواهان این هستند که دولت بریتانیا علنا خواستار آزادی خانم زاغری شود، اتهام‌های مقام‌های ایرانی علیه وی را رد کرده و سفیر بریتانیا در تهران اجازه یابد که با همسرش در زندان دیدار کند.
کانون مدافعان حقوق بشر روز ۱۴ فروردین امسال خبر داد که مسوولان دستگاه قضایی ایران به خانم زاغری اجازه ندادند تا در ایام نوروز با بستگانش تماس تلفنی داشته باشد.
وی آبان پارسال در اعتراض به وضعیت نگهداری‌اش در سلول انفرادی و دریافت حکم پنج سال حبس، اعتصاب غذا کرده بود که پس از شکستن اعتصاب غذا، به بند عمومی در زندان اوین منتقل شد.
هم‌اکنون گیسو، دختر دو ساله نازنین جدا از والدین خود و نزد خانواده مادرش زندگی می‌کند.
قوه قضاییه ایران هنوز خبری درباره رد درخواست تجدیدنظر خانواده زاغری اظهارنظر نکرده است.
جمهوری اسلامی تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد و به ندرت اجازه می‌دهد که کشورهای خارجی به اتباع خود در زندان‌های ایران دسترسی کنسولی داشته باشند.
از جمله اتباع ایران با تابعیت دوگانه که هم اکنون در زندان‌های جمهوری اسلامی حبس هستند، می‌توان به سیامک نمازی، شهروند ایرانی- آمریکایی، و پدرش باقر نمازی اشاره کرد که به اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» هر کدام به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند.
رابین شاهینی دیگر ایرانی- آمریکایی زندانی در ایران است که به ۱۸ سال حبس محکوم شده ولی هم اکنون با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر