۱۳۹۶ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

دادستان تهران : نمیتوانیم به زور فحشا و اعتیاد را از خیابان‌ها جمع کنیم



عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، گفته است که با رفتارهای تُند یا به گفتۀ او "سیاست مقابله" نمی توان زنان تن فروش را از خیابان های کشور جمع کرد. دادستان تهران، در پیروی از اصطلاحات رسمی مقامات جمهوری اسلامی، از زنان تن فروش با عنوان "زنان خیابانی" یاد کرده و سپس افزوده است که پلیس و قوۀ قضاییه مسئول یا پاسخگوی این مسئله و دیگر آسیب های اجتماعی کشور نظیر اعتیاد و مواد مخدر و موضوع "عفاف و حجاب" نیستند.

عباس جعفری دولت آبادی در جای دیگری از اظهارات اش خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی افزوده است : باید از خود بپرسیم چرا جوانانی که پس از تأسیس حکومت اسلامی در ایران متولد شده اند امور شرعی را رعایت نمی کنند. او گفته است : آیا سرپیچی جوانان از امور شرعی در خانواده شکل می گیرد یا در مدرسه و دانشگاه؟ آیا علت این امر عدم ارتباط مناسب با جوانان است؟ 
دادستان تهران تلویحاً به ناکامی مسئولان جمهوری اسلامی در حل مسئلۀ اعتیاد نیز اعتراف کرده و گفته است : برغم کشفیات گستردۀ مواد مخدر و جمع آوری و درمان معتادان بی سرپناه یا به گفتۀ او "متجاهر" مشکلات و مسائل مربوط به مواد مخدر و اعتیاد در کشور حل نشده اند.

با این حال، دادستان عمومی و انقلاب تهران مدعی شده است که حجاب اسلامی "سیاست قرآنی است" و به همین دلیل "سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود" که به گفتۀ او "باید در جامعه ترویج شود." 
اما، جعفری دولت آبادی تصریح کرده است که "این سیاست باید بدون افراط و تفریط و سخت گیری در قبال مردم" اجرا شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر