۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

حمید بابایی ؛ انتقال به بهداری رجایی شهر و خودداری از رسیدگی پزشکی علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی



روز گذشته ، حمید بابایی ، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، به دنبال درد شدید در ناحیه قفسه سینه به بهداری زندان منتقل و بدون معاینه و رسیدگی درمانی مناسب به بند بازگردانده شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حمید بابایی، زندانی سیاسی، روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه، در پی احساس درد شدید در ناحیه قفسه سینه به بهداری انتقال یافته است؛ با این حال مسئولین بهداری از معاینه و رسیدگی پزشکی به وضعیت وی خودداری و تنها به تجویز سه عدد قرص آ.اس.آ که تاریخ گذشته بوده است، اکتفا کرده‌اند.
همسر این زندانی سیاسی ضمن اعلام این خبر گفت: «مسئولیت جان همسرم به عهده مسئولین قوه قضاییه و وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید می‌باشد.»
حمید بابایی از مردادماه سال ۹۲ بدون هیچ‌گونه مرخصی در زندان رجایی شهر محبوس است.
مسئولین قضایی و وزارت اطلاعات علیرغم واجد شرایط بودن این زندانی سیاسی برای اخذ آزادی مشروط، از موافقت با آن امتناع می‌کنند. این در حالی است که وی بیش از ۱۰۰۰ روز در زندان بوده است.
حمید بابایی، دانشجوی دکترای فاینانس دانشگاه لیژ بلژیک، روز ۲۲ مرداد ١٣۹٢، اندکی پس از ورود به ایران برای دیدار خانواده توسط وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شد. بازداشت او پس‌ازآن صورت گرفت که حمید بابایی درخواست نیروهای امنیتی برای همکاری با وزارت اطلاعات و فعالیت در بلژیک را رد کرد. او بلافاصله پس از بازداشت به سلول انفرادی در زندان اوین منتقل شد، بابایی ٢٠ روز در انفرادی بند ٢۴٠ گذرانده و بعدازآن به بند ٢٠۹ منتقل و نهایتاً بعد از تحمل ٣۵ روز انفرادی در تاریخ ٢۷ شهریورماه ۱۳۹۲ وارد بند ۳۵۰ زندان اوین شد. او طی مدت بازجویی امکان تماس با خانواده یا وکیلش را پیدا نکرد.
سپس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، حمید بابایی را به اتهام «جاسوسی و ارتباط با دول متخاصم» به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم کرد و حکم صادره در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد. به گفته منبع مطلع این دادگاه بدوی کمتر از ۱۰ دقیقه طول کشیده و وکیل تسخیری حمید بابایی، سکوت کرده و هیچ دفاعی از او نکرده است، این وکیل تسخیری در اولین ملاقاتش با حمید بابایی در زندان اوین نیز از موکلش خواسته بود که اعتراف کند. بابایی در تمام مدت دادرسی اتهام وارده را رد کرده و گفته است که به دلیل عدم همکاری با نیروهای امنیتی، قربانی شده است.
حمید بابایی در مرداد ۱۳۹۳ در جریان انتقال گروهی زندانیان از بند ۳۵۰ به بند هفت و متعاقباً هشت انتقال یافت. او پس از اعتراض به شرایط بند هشت اواخر بهمن‌ماه ۱۳۹۳ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. او در اواسط سال ۱۳۹۵ از بند زندانیان عادی زندان رجایی شهر به سالن ۱۲ و محل نگهداری زندانیان سیاسی-امنیتی منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر