۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

تفتیش منزل چهار شهروند بهایی در شاهین شهر اصفهان


عکس ‏‎Bahainews‎‏

 شب گذشته در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ نیروهای وزارت اطلاعات  شاهین شهر در استان اصفهان منزل چهار شهروند بهایی را تفتیش و دو شهروند بهایی را برای ساعاتی بازداشت و مورد بازجویی قرار دادند.

بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز نیروهای امنیتی با داشتن حکم دادسرا محل زندگی پروین افشار، نیکان اخوان، فریده عبدی و خانواده مرادیان در ساعات پایانی شب مورد تفتیش کامل ماموران امنیتی وزارت اطلاعات قرار گرفت.

به گفته یک منبع مطلع ماموران که تیم های ۵ نفره بودند از ساعت ۹ شب تا ۱۲:۳۰ دقیقه بامداد تمامی منزل را مورد تفتیش قرار دادند و کتاب و جزوات، لپ تاپ ، موبایل ها، سی دی ، تصاویر مذهبی و شخصی و دیگر وسایل الکترونیکی را ضبط کردند.
این منبع آگاه عنوان کرد که " خانم فریده عبدی و نوشین سالکیان نیز برای ساعاتی بازداشت و در پایان شب آزاد شدند."

پیشتر خانم نوشین سالکیان به دلیل باورمندبودن به آئین بهایی بازداشت و با وجود حکم زندان در دادگاه تجدید نظر تبرئه شده بود.

طی هفته های اخیر پنج تن از شهروندان بهایی ساکن شهر اصفهان بازداشت شده بودند که هم اکنون پس از گذشت ۲۷ روز همچنان آنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

نیروهای امنیتی در استان اصفهان طی سالهای پس از انقلاب با بسیاری از شهروندان بهایی برخورد و آنان را به اتهامات واهی بازداشت کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر