۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

تفتیش منزل سه شهروند بهایی در شیراز


عکس ‏‎Bahainews‎‏

 صبح روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ماموران وزارت اطلاعات در شهر شیراز با داشتن حکم دادسرا وارد منزل سه شهروند بهایی شدند و ضمن تفتیش کامل منزل بعضی از وسایل شخصی آنان را توقیف کردند.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز ماموران وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل با داشتن حکم احضاریه سه شهروند بهایی به نام پیمان روحانی، کیوان روحانی و نیلوفرروحانی که هر سه خواهر و برادر هستند به آنان اعلام کردند که در صورت تماس باید خود را به دفتر وزارت اطلاعات معرفی کنند.

به گفته یک منبع آگاه "ماموران وزارت اطلاعات پنج نفره بودند و رفتار نسبتا محترمانه ی داشتند و از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر کل منازل را مورد تفتیش قرار دادند و کتابها و جزوات به همراه عکس ،سی دی ،هاردهای کامپیوترو همچنین یک موبایل را ضبط کرده اند."

بنابرگزارشها پيشتر در تاريخ ١٠ اسفند ۱۳۹۳ به منزل اين شهروندان بهایی ساکن شهر شیراز جهت تفتيش و احضار پيمان روحانی و كيوان روحاني مراجعه کرده بود. همچنين در مرداد ١٣٨٧ پيمان روحاني را خارج از منزل دستگير و به مدت ۱۱روز در كلانتري و بازداستگاه اطلاعات شيراز معروف به پلاك ١٠٠ در انفرادي نگه داشته و مود بازجويي قرار داده اند که این شهروند بهایی یک سال بعد در دادگاه تبرئه شد.
همچنین منزل چهار شهروند بهایی شب گذشته در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در شهر شاهین شهر اصفهان مورد تفتیش قرار گرفته است.
با وجود آنکه مسئولین جمهوری اسلامی اعلام می کنند که تمامی شهروندان ایرانی دارای حقوق شهروندی می باشند اما بهائیان در ایران پس از انقلاب ایران دچار مشکلات بسیاری بوده و آنان از حقوق شهروندی برابر با دیگر شهروندان ایرانی نیستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر