۱۳۹۶ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

افزایش تعداد اعدام شدگان امروز در زندان مرکزی تبریز



 با احراز هویت زندانی دیگری که سحرگاه امروز در زندان مرکزی تبریز اعدام شده است، تعداد اعدام شدگان روز جاری در این زندان به دو تن افزایش یافت. هر دو زندانی با اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶، “وحید فتح الله آستانی” و یک زندانی با نام کوچک “علی اکبر” در زندان مرکزی تبریز اعدام شد.

هرانا پیش تر گزارش کرده بود “وحید فتح الله آستانی” ۲۸ ساله، اهل شهرستان اهر واقع در استان آذربایجان شرقی به اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس آخرین گزارشات دریافتی زندانی دیگری نیز سحرگاه امروز همراه با “وحید فتح الله آستانی” در این زندان اعدام شده است. این زندانی با نام کوچک “علی اکبر” مشهور به “علی قره” از بند دوازده این زندان بود که به اتهام “قتل” به قصاص محکوم شده بود.

گفتنی است زندانی سومی نیز در آستانه اعدام قرار داشت که اندکی پیش از اجرای حکم با گرفتن مهلت از سوی اولیای دم حکم وی اجرا نشد و به بند عمومی بازگردانده شد.

اجرای این حکم اعدام تاکنون توسط رسانه‌های رسمی ایران اطلاع رسانی نشده است.
لازم به ذکر است بنابرگزارش سالانه سازمان عفو بین الملل ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.
مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمیشوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر