۱۳۹۶ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

۶۸هزار کلاس درس نا امن هستند ؛ وجود ۱۰۳۱ کودک بازمانده از تحصیل در لرستان



وزیر آموزش‌وپرورش از وجود ۶۸ هزار کلاس درس ناامن خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس خشت و گلی و کانکسی داریم از سویی دیگر مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به وجود ۳۴۱۱ کودک بی‌سواد در استان، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده دلیل اکثر افراد برای ترک تحصیل مشکل در روند ثبت‌نام بود که مشکل برخی از آن‌ها حل شده، اما در حال حاضر از این تعداد ۱۰۳۱ نفر به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، فخرالدین دانش آشتیانی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه استان تهران در سالن اجلاس در حال برگزاری است گفت: «هنگامی‌که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد تمام وجودم می‌لرزد که نکند اتفاقی بفتید و سقفی بر روی کودکان و نوجوانان خراب شود. کودک و نوجوانی به دلیل مدرسه نا امن فوت کند.»
وی بیان کرد: «خیرین پشتوانه و دلگرمی بسیاری خوبی برای بنده و مسئولین هستید. با پشتوانه خیرین انشاالله بتوانیم مدارس ناامن را از سر راه جوانان و نو نهالان برداریم.»
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: «از ابتدای که جریان مدرسه خیرین ساز به راه افتاده است تاکنون ۱۰۸ هزار و ۴۶۸ کلاس آموزشی توسط خیرین ساخته شده است. و بیش از ۱۳ هزار ۵۴۲ کلاس از حدود ۳۵ هزار کلاسی که ساخته شده است توسط خیرین بوده است.»
وی بیان کرد: «برای اینکه آموزش و پرورش با کیفیت داشته باشیم راه درازی داریم. بیش از ۶۸ هزار کلاس نا امن داریم که باید تخریب شود. بیش از ۹۶ هزار کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی دارد. برآورد اعتبار حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان است. عدد بالایی است و دولت بدون پشتوانه خیرین به تنهایی نمی‌تواند در برنامه میان مدت این مسئله حل شود.»
وی ادامه داد: «هزار کلاس خشت و گِلی و یک هزار و ۷۰۰ کانکس در سراسر کشور داریم. اگر همت کنیم در عرض دو سال بتوانیم مشکل این فضای آموزشی را حل کنیم. مجموع اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. اگر بتوانیم به عنوان پروژه ویژه ببینیم می‌توانیم در عرض دو سال دیگر کلاس کانکسی و خشت و گِلی نداریم.»
وجود ۱۰۳۱ کودک از تحصیل بازمانده در لرستان
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به وجود ۳۴۱۱ کودک بی‌سواد در استان، اظهار کرد: «با پیگیری‌های انجام شده دلیل اکثر افراد برای ترک تحصیل مشکل در روند ثبت‌نام بود که مشکل برخی از آن‌ها حل شده، اما در حال حاضر از این تعداد ۱۰۳۱ نفر به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند.»
به گزارش ایسنا، اسدالله حیدری در کارگروه بانوان استان که با موضوع «حقوق کودکان» در استانداری برگزار شد، با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان لرستان، اظهار کرد: «از این تعداد ۳۶۷ هزار نفر کودک و نوجوان هستند که لازم است مسئولان برای این گروه حساس و آینده‌ساز کشور برنامه‌های مدون و مطالعه شده دقیق داشته باشند.»
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که ۶۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست یا با اقوام نزدیک خانواده خود یا در مراکز شبه‌خانواده زندگی می‌کنند، ادامه داد: «مرکز ساماندهی کودکان کار در مرکز استان طی سال گذشته راه‌اندازی شد که ۱۴۰ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۱۰۰ نفر کودکان کار و ۴۰ نفر کودکان خیابانی هستند.»
حیدری بیان کرد: «۲۸۴ مهد کودک تحت‌نظر بهزیستی استان فعالیت دارند که از این تعداد ۸۵ مهد شهری، ۱۶۸ مهد روستایی و ۱۶ مهد در حاشیه شهرها هستند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر