۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

علیزاده طباطبایی : « جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری چندین بار به تأخیر افتاده است »



محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری، از تأخیر در رسیدگی مجدد به پرونده این زندانی عقیدتی خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود علیزاده طباطبایی به انصاف نیوز گفت: «پرونده محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار موسسه عرفان حلقه‌ی کیهانی، بعد از نقض حکم در دیوان عالی کشور به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است. متأسفانه جلسه رسیدگی چند بار به تأخیر افتاده است.»
لازم به توضیح است، محمد علی طاهری، روز ۹ اسفند ماه ۹۵ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده مجددا به اتهام «فساد فی الارض» که در دادگاه قبلی از آن تبرئه شده بود، متهم شد و همزمان یک روز پس از دادگاه فیلم مستندی از شبکه سوم صداوسیما پخش شد که در آن افرادی با صورت شطرنجی در حالی که از شاگردان سابق وی معرفی شدند، خواهان اجرای حکم «اعدام» در مورد آقای طاهری موسس «عرفان حلقه» شدند.
محمدعلی طاهری، موسس «عرفان حلقه» در تاریخ ۱۴ اردبیهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد. او به اتهام‌های توهین به مقدسات، فعل حرام، رابطه نامشروع «تماس با مچ دست زن نامحرم در زمان عمل فرادرمانی» و دخالت در امر پزشکی، تحصیل مال نامشروع و توزیع آثار سمعی– بصری و استفاده غیرمجاز از عناوین علمی پزشکی جمعا به ۵ سال حبس، ۷۴۴ ضربه شلاق و ۹۰۰۰میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.
آقای طاهری در تابستان ۱۳۹۳ مجددا به اتهام «مفسد فی الارض» که قبلا در پرونده اش بررسی شده بود، بازجویی شد. دادگاه او برای این اتهام در اسفند ماه ۱۳۹۳ برگزار شد و در نهایت در خرداد ماه ۱۳۹۴ به این اتهام از طریق منحرف کردن افراد به اعدام محکوم شد. وکلای او به این حکم اعتراض کردند.
سعید خلیلی، یکی از وکلای آقای طاهری روز ۲۹ آذر ماه از نقض حکم اعدام موکلش در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور نقض و ارسال آن به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای رسیدگی مجدد خبر داد. طبق گفته خواهر محمد علی طاهری، مدتی پس از آن، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حکم برائت آقای طاهری از اتهام فساد فی الارض را صادر کرد.
آذر دخت طاهری اشاره کرد که جریمه نقدی ۹۰۰ میلیون تومانی کاملا پرداخت شده و آقای طاهری نیز بیش از دوران پنج سال حکمش را گذرانده است. در حال حاضر نیز طبق گفته وکیلش، برای دیگر اتهامات آقای طاهری قرار منع تعقیب صادر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر