۱۳۹۶ فروردین ۳۱, پنجشنبه

نامه مادر آتنا دائمی به گزارشگر حقوق بشر در دوازدهمین روز اعتصاب فرزندش



 آتنا دائمی مدافع حقوق بشر محبوس در بند نسوان (زنان) زندان اوین در اعتراض به محکومیت خواهرانش انسیه و هانیه دائمی به مثابه «گروگان» گرفته شدن خانواده های زندانیان سیاسی، از صبح روز شنبه ۱۹ فروردین ماه ۹۶ در اعتصاب غذا به سر می‌برد. مادر این کنشگر مدنی دربند با نگارش نامه ای سرگشاده  خطاب به اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران ضمن توضیح شرح ماوقع و آخرین وضعیت فرزندش، خواستار اقدام گزارشگر ویژه برای “جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار” شده است.

متن نامه “معصومه نعمتی”، مادر آتنا (فاطمه) دائمی را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید:

با سلام
 گزارشگر ویژه سازمان ملل خانم اسما جهانگیر
اینجانب معصومه نعمتی مادر خانم فاطمه(آتنا)دائمی به استحضار می رسانم دختر بنده یک فعال مدنی در جهت ارتقای حقوق بشر در ایران میباشد که به مدت حدود بیست ماه است که در زندان اوین جمهوری اسلامی ایران بسر میبرد.
لازم به ذکر است که نامبرده ٢٩ساله و دارای مدرک دیپلم به مدت حدوداً دوسال در زمینه دفاع از حقوق کودکان کار و حقوق زنان و همچنین لغو اعدام در ایران فعالیت داشته و در ماه مهر سال ١٣٩٣در تجمعی صلح آمیز در سکوت ،در مقابل ساختمان سازمان ملل در تهران برای اعتراض به اقدامات تروریستی و کشتار مردم کوبانی توسط گروه داعش شرکت کرده است و پس از آن در تاریخ ١٣٩٣/٧/٢٩ توسط اطلاعات سپاه پاسداران ایران بازداشت شد.
نامبرده پس از تحمل ٩٠روز انفرادی در بند دو الف زندان اوین و بازجوییهای طولانی و تحمل شکنجه های روحی فراوان توسط اطلاعات سپاه پاسداران و شرایط نامناسب بند دو الف در دادگاهی ناعادلانه به ریاست قاضی مقیسه که اجازه هیچگونه دفاعی به نامبرده و وکیلش داده نشد به دلیل فعالیتهای انسان دوستانه با اتهامات واهی ١-اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت کشور٢-توهین به رهبری ٣-اختفای ادله جرم برای رهایی، فرزندم را به ١۴سال حبس تعزیری محکوم کردند.

و پس از آن این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ٧سال حبس تقلیل یافت، در تاریخ ۶ آذر ماه سال ٩۵برای احضار مجدد دخترم بعد از ٩ماه مرخصی با وثیقه مامورین سپاه بدون نشان دادن حکم و کارت به زور وارد منزل شده و سه فرزندم به این رفتار اعتراض کرده اند و به دلیل اعتراض برای سه دخترم پرونده سازی کرده و به هرکدام سه ماه ویک روز حبس تعریزی که برای انسیه و هانیه به یک سال تعلیق تبدیل شده و اکنون آتنا که در حبس در اوین به سر میبرد برای اعتراض به این پرونده سازی دست به اعتصاب غذا زده است، و در حال حاضر ١٢روز است که لب بر غذا بسته و از ناحیه کلیه و دستگاه گوارش دچار عفونت و مبتلا به اریتمی قلبی شده است.

متاسفانه علیرغم پیگیریهای اینجانب از مسئولین دادگستری،نمایندگان مجلس شورای اسلامی،مسئولین و معاونان دولت و ریاست جمهوری و نهادهای حقوق بشری در داخل ایران،هیچگونه اقدامی در زمینه جلوگیری از ادامه اعتصاب از سوی این نهادها صورت نگرفته و همچنان جان یک انسان با اهداف انسان دوستانه در خطر است
 لذا اینجانب از شما مقام مسئول خواهشمندم اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار برای فرزندم انجام دهید.
صدای آتنای من باشید!
با تشکر
 معصومه نعمتی
رونوشت به:
-رییس سازمان ملل
-دفتر مرکزی عفو بین الملل
-نماینده خاورمیانه عفو بین الملل
-فدریکا موگرینی
-دفتر اتحادیه اروپا بخش ایران
-سازمان گزارشگران بدون مرز
 -کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر