۱۳۹۶ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

زندان مرکزی ارومیه ؛ اعتراض زندانیان سیاسی نسبت به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم



در طی روزهای گذشته دو زندانی سیاسی به نام‌های علی بدرخانی و آزاد محمدی نسبت به نگهداری‌شان در بند زندانیان جرائم عادی اعتراض کرده و در پی این اعتراض‌ها، این زندانیان به دستور مسئولین به بندهای دیگری منتقل شده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته علی بدرخانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، بارها نسبت به نگهداری خویش در بند عادی اعتراض کرده و خواستار انتقالش به بند زندانیان سیاسی گشته اما شامگاه یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه وی به بند کارگری، یکی از کثیف‌ترین بندهای زندان مرکزی ارومیه، منتقل شده است.
همچنین روز شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه نیز آزاد محمدی، زندانی سیاسی مهابادی محکوم به پنج سال حبس، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم در زندان مرکزی ارومیه اقدام به اعتصاب غذا کرد و با دستور مسئولین زندان به سلول‌های انفرادی منتقل شد.
این زندانی سیاسی بعد از یک روز اعتصاب با قول مساعدت مسئولین زندان به اعتصاب غذای خویش پایان داد و وی به بند روان‌درمانی یک منتقل شد. مسئولین زندان به این زندانی سیاس قول داده‌اند بعد از یک هفته او را به بند ۱۲، بند زندانیان سیاسی منتقل خواهند کرد.
شبکه حقوق بشر کردستان در این خصوص گزارش کرد؛ در طول دو سال گذشته مسئولین زندان مرکزی ارومیه جهت انحلال بند ۱۲، بند زندانیان سیاسی، فشارهای خود را تشدید کرده و کلیه زندانیان سیاسی جدید را بعد از ورود به زندان، به بندهای دیگر منتقل می‌شوند.
علی بدرخانی در ۴ دی ماه سال ۹۳ در منزل خواهرش در ارومیه بازداشت شده بود و به مدت ۲۰ روز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه مورد بازجویی قرار گرفت. در این مدت برای گرفتن اعترافات ساختگی او به‌شدت شکنجه شده بود و بعداً در ۲۵ دی‌ماه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.
این زندانی سیاسی بعد از دو ماه نگهداری در زندان مرکزی ارومیه، او با تودیع وثیقه آزاد شد و بعد از چند ماه شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه این نویسنده را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس محکوم کرد. بعد از اعتراض او به حکم صادره، پرونده جهت تجدیدنظرخواهی به شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر ارومیه منتقل و این شعبه حکم را به سه سال حبس کاهش داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر