۱۳۹۶ فروردین ۱۴, دوشنبه

آزادی غلامرضا شاهینی از زندان گرگان با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی



غلامرضا شاهینی، زندانی سیاسی دو تابعیتی ایرانی-امریکایی، با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان گرگان آزاد شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، غلامرضا شاهینی، زندانی سیاسی و شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی، پس از یک ماه اعتصاب غذا، طی هفته‌های گذشته با تودیع وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان امیرآباد گرگان آزاد شده است.
این زندانی سیاسی پیش‌تر در اعتراض به وضعیت نامساعد خود در زندان گرگان دست به اعتصاب غذا زده بود و در پی یک ماه اعتصاب هم‌اکنون در شرایط نامساعد روحی و جسمی به سر می‌برد.
غلامرضا (رابین) شاهینی متولد ۱۳۴۸ در ایران است و از سال ۱۹۸۸ و برای ادامه تحصیل به آمریکا و ایالت کالیفرنیا رفت.
آقای شاهینی پس از مدتی در رشته «امنیت بین‌المللی و حل منازعات» در دانشگاه ایالتی سن‌دیه‌گو تحصیل خود را آغاز کرد و همچنین توانست تابعیت آمریکا را به دست بیاورد.
غلامرضا (رابین) شاهینی پس از هفت سال در خردادماه ۱۳۹۵ برای دیدار با مادر بیمارش به ایران رفت، اما چند روز پیش از بازگشت به آمریکا توسط نیروهای امنیتی در خانه مادرش دستگیر شد.
او در نهایت به اتهام «همکاری با دولت‌های متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب» به ۱۸ سال زندان محکوم شد.
پیشتر، سپاه استان گلستان با انتشار عکس‌هایی از فیس‌بوک این شهروند ایرانی‌ـ‌آمریکایی که او را در کنار مخالفان جمهوری اسلامی و در تجمعات حمایت از اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ نشان می‌‌داد، مدعی ارتباط او با «سرویس جاسوسی آمریکا» شده بود.
غلامرضا (رابین) شاهینی نوشته که برای «دیدار با خانواده و به گمان تغییر سیاست دولت در قبال شهروندان» به ایران سفر کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر