۱۳۹۶ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

قاضی صلواتی وکیل احمدرضا جلالی را تهدید کرد؛ چون او را حمایت می‌کنید اجازه ندارید که وکالتش را بپذیرید



زینب طاهری، وکیل احمدرضا جلالی، از سوی قاضی صلواتی تهدید شده و دستگاه قضایی تاکنون وی را به‌عنوان وکیل این پژوهشگر دو تابعیتی نپذیرفته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زینب طاهری، وکیل احمدرضا جلالی که از سوی خانواده‌ی این زندانی امنیتی تعیین گشته، تاکنون اجازه ملاقات با موکل خود را نداشته است و مسئولان پرونده از پذیرش لایحه‌ی وکالت وی خودداری می‌کنند.
ویدا مهران نیا، همسر احمدرضا جلالی، در مصاحبه با آمد نیوز اعلام کرد: “قاضی صلواتی به خانم زینب طاهری گفته به علت اینکه شما از آقای جلالی حمایت می‌کنید اجازه ندارید که وکالت ایشان را بپذیرید، و حتی اقدام به تهدید ایشان نیز کرده است.”
این پژوهشگر ایرانی-سوئدی که از اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در بازداشت به سر می‌برد، در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود و تاکنون دادگاهی برای رسیدگی به وضعیت وی تشکیل نشده است.
پیش‌ازاین، ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، و سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بودند که قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به‌طور شفاهی به این پژوهشگر زندانی گفته که او به اتهام‌هایی مانند «جاسوسی» یا «همکاری با کشورهای دشمن» به اعدام محکوم خواهد شد.
باوجوداین، خانم مهران‌نیا می‌گوید که قاضی صلواتی در دیدار با همسرش در زندان اوین به او گفته که هیچ‌یک از وکلای معرفی‌شده توسط او اجازه دفاع از وی را ندارند و آقای جلالی اکنون بدون وکیل است.
احمدرضا جلالی پزشک و پژوهشگر ساکن سوئد است که با دانشگاه پیه‌مونته ایتالیا در حوزه مدیریت بحران همکاری دارد.
او در سال‌های اخیر چند بار به دعوت نهادهای علمی و دانشگاهی به ایران سفر کرده است تا در برنامه‌های تحقیقاتی و علمی مشارکت کند.
در آخرین مورد از این سفرها، در روز پنج اردیبهشت سال جاری در تهران آقای جلالی بازداشت شد و حدود هفت ماه در سلول انفرادی زندانی بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر