۱۳۹۶ فروردین ۲۱, دوشنبه

بی‌خبری از وضعیت مجید اسدی پس از ۵۱ روز بازداشت



با گذشت نزدیک به دو ماه از دستگیری مجید اسدی، هیچ اطلاعی از وضعیت این زندانی سیاسی و فعال دانشجویی در دست نیست.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی در سی‌ام بهمن‌ماه ۱۳۹۵ از سوی ماموران امنیتی بدون ارائه حکم، در خانه‌اش در شهر کرج دستگیر شده و پس از گذشت ۵۱ روز تاکنون از وضعیت و اتهام این فعال مدنی در زندان اوین اطلاعی به دست نیامده است.
یک منبع مطلع پیش‌تر در پنجم اسفندماه ۱۳۹۵ گفته بود که آقای اسدی پس از بازداشت در یک تماس تلفنی کوتاه به خانواده‌اش خبر داده که به زندان اوین منتقل شده ولی درباره این‌که در کدام «بند» این زندان نگهداری می‌شود و چه اتهاماتی به او وارد شده خبری نداده است.
این منبع همچنین خبر داد که مأموران پس از بازرسی محل زندگی مجید اسدی، تعدادی از وسایل خصوصی او را نیز ضبط کرده‌اند.
به گفته این منبع مطلع؛ مجید اسدی به دلیل سابقه ۴ سال زندان و اعتصاب غذا در بهار ۱۳۹۳ به مشکل دستگاه گوارشی مبتلا شده بود و عدم دسترسی به دارو یا کمبود امکانات پزشکی در زندان اوین ممکن است بیماری‌اش را تشدید کند.
مجید اسدی ۳۴ ساله، پیش‌تر به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهارسال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران  محکومیتش آزاد شد.
طی ماه‌های اخیر چند تن از فعالان مدنی ازجمله فرزانه جلالی، مهرناز حقیقی، سپیده قولیان،  محمدحسن داوودی و پیام شکیبا در شهرهای مختلف بازداشت‌شده‌اند.
تعدادی از این فعالین پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند اما برخی همچنان در بازداشت و  به‌صورت بلاتکلیف به سر می‌برند.
بازداشت فعالان مدنی و سیاسی در ایران از مواردی ست که طی سال‌های اخیر همواره موردانتقاد سازمان ملل و مدافعان حقوق بشر بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر