۱۳۹۶ فروردین ۱۴, دوشنبه

آخرین وضعیت پنج تن از بهائیان بازداشت شده اخیر در اصفهان


عکس ‏‎Bahainews‎‏


 پنج تن از شهروندان بهایی که پیشتر در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۳۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات به صورت دسته جمعی بازداشت شده بودند همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات بازداشت بوده و وکلا حق مطالعه پرونده آنان را ندارد.
بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز شهروندان بهایی بازداشت شده به نام های احسان اشتیاق، عنایت نعیمی، فرزاد همایونی، سهراب نقی پور و سروش پزشکی در حالی بازداشت شدند که منازل آنان نیز مورد تفتیش کامل قرار گرفت و همچنان این افراد در بلاتکلیفی به سر می برند.
به گفته یک منبع مطلع به خبرنگار بهایی نیوز درخصوص نحوه بازداشت این شهروندان بهایی " ماموران ساعت ۹ صبح روز هفتم فروردین به منازل آنان مراجعه کردند و به طور مثال به یکی از خانواده ها عنوان کرده بودند که یک بسته پستی دارند که پس از باز شدن درب منزل ، ماموران امنیتی به منزل یورش برده و با وجود آماده نبودن کسانی که منزل بودند از آنها خواسته شد که هرچه سریعتر بیرون از منزل شوند ، این درحالی بود که یکی از همین افراد گفته بود که من باید لباسم را عوض کنم اما ماموران توجهی نکرده بودند."
به گفته این منبع مطلع " ماموران به اتاق های منازل وارد شدند و شروع به تفتیش منزل و کمدها و کتب ها و عکس ها کردند و حتی به سراغ جیب لباس ها و گونی برنج منزل نیز کرده بودند. "
بنابر اطلاع یک منبع مطلع دیگر ماموران موبایل ها و تبلتها و لب تاب های موجود در منازل را ضبط کرده اند و کسانی که مغازه داشتند آنان را به محل کسب آنان برده و آن مکان ها نیز مورد تفتیش و بررسی کامل قرار گرفته است.
بنابر اخبار به دست رسیده به خبرگزاری بهایی نیوز ماموران امنیتی کلیه مدارک اعم از کارت ملی و شناسنامه و اسناد و پاسپورتها را ضبط کرده اند .

افراد بازداشت شده در هفته اخیر در استان اصفهان عمدتا میانسال بوده و نیاز به مراقبت های لازم هستند با حال همچنان این افراد در اداره اطلاعات، زندانی بوده و هیچکدام اجازه ملاقات نداشته اند.
بنابر اطلاعاتی که از منابع مطلع به دست آمده است ماموران امنیتی حتی اجازه ملاقات وکلا بازداشت شدگان را نداده اند و تاکنون وکلا با وجود درخواست مطالعه پرونده موفق به مطالعه آن نشده و حتی وکلا را از قبول وکالت بازداشت شدگان برحذر کرده اند و آنان نیز تهدید شده اند.

سروش پزشکی ، عنایت نعیمی و همچنین احسان اشتیاق پیشتر در تاریخ ۱۳۸۵ به مدت سه ماه زندانی بودند و سهراب نقی پور یکی دیگر از شهروندان بهایی ساکن استان اصفهان طی ۲ سال اخیر ۴ بار بازداشت شده اند.

همچنین سه شهروند بهایی دیگر به نام های سعید عظیمی ،منوچهر رحمانی و محسن مهرگانی توسط ماموران امنیتی طی ماههای اخیر بازداشت شده اند و همچنان در بازداشت به سر می برند. سعید عظیمی در تاریخ ۴ آبان ۱۳۹۵ و منوچهر رحمانی به همراه محسن مهرگانی در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل آنان بازداشت شده اند .

هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر