۱۳۹۵ بهمن ۲۱, پنجشنبه

اخذ(( تعهد نامه )) از کارگران شهرداری شوشتر برای توقف اعتراضات


Image result for ‫کارگران شهرداری شوشتر‬‎



در جریان اعتراضات کارگران شهرداری شوشتر در روزهای پنجم وششم بهمن ماه، روز گذشته شهرداری شوشتر گروهی از کارگران را برای دادن تعهدنامه به کمیته  انضباطی احضار کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، پس از اعتراض صنفی کارگران شهرداری شوشتر در واکنش به تبدیل وضعیت قراردادهای خود به پیمانی در روزهای پنجم وششم بهمن‌ماه، در جریان این اعتصاب کارگری روز گذشته؛ شهرداری شوشتر گروهی از کارگران را برای دادن تعهدنامه به کمیته انضباطی احضار کرد.
یکی از کارگران شهرداری شوشتر در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: روز گذشته شهرداری شوشتر در اقدامی تأمل‌برانگیز  برای جلوگیری از اعتراضات احتمالی کارگران با تشکیل کمیته انضباطی از حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از کارگران خدماتی و فضای سبز تعهدنامه کتبی گرفته است.
به ادعای وی؛ درعین‌حال کارفرما  به بهانه جلوگیری از اعتراضات احتمالی تهدید کرد؛ درصورت بروز هرگونه اعتراض، کارگرانی که از آنها تعهدنامه اخذ کرده را سریعاً اخراج خواهد کرد.
او با بیان اینکه این اقدام شهرداری شوشتر در حالی روز گذشته انجام شد که اعتراضات کارگران در روزهای پنجم وششم بهمن‌ماه در جریان به‌کارگیری دوباره شهرداری از  پیمانکاران صورت گرفته بود؛ در ادامه  گفت: این اجتماعات که صرفاً به خاطر نگرانی کارگران از تهدید امنیت شغلی آنان برگزارشده بود تا امروز مؤثر واقع نشده و شهرداری بدون توجه به کارگران مسئولیت بخش‌های مختلف زیرمجموعه خود را به  پیمانکاران مختلف واگذارکرده است.
این کارگر در ادامه می‌گوید: علیرغم موارد ذکر شده؛ کارگران شاغل در شهرداری هم‌اکنون  سه ماه حقوقشان را دریافت نکرده‌اند و بیمه تأمین اجتماعی آنان نیز دچار مشکلاتی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر