۱۳۹۵ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

همچنان با مرخصی عبدالفتاح سلطانی مخالفت می‌شود


Related image

دستگاه قضایی با آزادی مشروط و مرخصی عبدالفتاح سلطانی، وکیل محبوس در زندان اوین، علیرغم واجد شرایط بودن وی، مخالفت می‌کند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عبدالفتاح سلطانی، وکیل و زندانی سیاسی در شش سال گذشته تنها یک‌بار از مرخصی قانونی و یک‌بار هم برای فوت مادرش از مرخصی اضطراری استفاده کرده و علیرغم سپری کردن شش سال حبس، همچنان از حق آزادی مشروط محروم است.
معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی، در دل نوشته‌ای در صفحه فیس‌بوکش می‌گوید: “دوشنبه‌ای دیگر گذشت و ۲۰ دقیقه‌ی ما به پایان رسید و ما در انتظار اجرای قانون و گوش شنوا! بیش از یک سال از اولین مرخصی گذشت ولی نه از آزادی قانونی خبری شد و نه از مرخصی‌های قانونی!!!”
گفتنی است، از اردیبهشت تاکنون به درخواست‌های خانواده جهت مرخصی جواب رد داده می‌شود. این اعمال غیرقانونی مانند منع مرخصی و منع آزادی مشروط به‌احتمال قریب به یقین از طرف ضابطین پرونده سلطانی اعمال می‌شود.
عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز در زندان به سر می‌برد. این در حالی است که تقاضای اعاده دادرسی آقای سلطانی نیز تاکنون بی‌پاسخ مانده است.
این وکیل دادگستری ابتدا به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر، به ۱۳ سال زندان کاهش یافت. درنهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.
مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش، ازجمله اتهام‌های آقای سلطانی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر