۱۳۹۵ اسفند ۴, چهارشنبه

وضعیت وخیم طاهره ریاحی؛ فشارهای عصبی شدید و تشنج مکرر



طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار و دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا که از تاریخ هفتم دی‌ماه در تهران بازداشت شده است، طی روزهای اخیر مکرراً دچار تشنج شده و در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار و دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا از هفتم دی‌ماه در بازداشتگاه اطلاعات در زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد و به دلیل فشار عصبی شدید هر روز در سلول دچار تشنج می‌شود، به‌طوری‌که دهانش کف می‌کند.
طی هفته های گذشته اخباری مبنی بر صدمه دیدن چشم‌چپ طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار بازداشتی منتشر شد؛ در پی رسانه‌ای شدن این خبر روابط عمومی خبرگزاری برنا روز پنج شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در اطلاعیه‌ای «آسیب چشم‌چپ طاهره ریاحی» را رد و آن را «ادعای کذب برخی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های معاند» عنوان کرد، اما یک منبع آگاه به وضعیت طاهره ریاحی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر گفته است: مسئولین به خانواده طاهره گفته‌اند که «خبر صدمه چشمش را جدی نگیرید. وقتی آزاد شود خودتان می‌بینید.»
طاهره ریاحی، روزنامه نگار و دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا (خبرگزاری وابسته به دولت) سه شنبه هفتم دی ماه(۹۵) در دفتر این خبرگزاری توسط «ماموران وزارت اطلاعات» به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر