۱۳۹۵ اسفند ۶, جمعه

سومین هفته از اعتصاب ۴۰۰۰ کارگر صنعت فولاد اهواز



حدود ۴ هزار نفر از کارگران شاغل در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز از ۱۳ روز پیش در اعتراض به عدم دریافت حقوق، فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز  که از ۱۳ روز قبل در اعتراض به تعویق ۵ ماه حقوق و سایر مشکلات صنفی خود دست از کار کشیده‌اند، پایان اعتراض خود را به دریافت معوقات مزدیشان منوط کرده‌اند.
از قرار معلوم در این واحد تولیدی حدود  ۴ هزار کارگر رسمی و قراردادی شاغل در این واحد تولیدی بین  ۴ تا ۵ ماه مطالبات معوقه مزدی، طلبکارند. در عین حال پرداخت مطالبات سنواتی هر یک از کارگران که بالغ بر ۵ تا ۶ میلیون تومان می‌شود چندین سال است به تأخیر افتاده است.
دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط  به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.
به نقل از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز گفته می‌شود تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان استانی پاسخ مشخصی به خواسته‌های آنان داده نشده؛ درنتیجه اعتراض صنفی کارگران استمرار پیدا کرده است.
طبق اظهارات این کارگران معترض، گروه ملی فولاد اهواز یکی از شرکتهای احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در اهواز  است که پس از ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های متهم اصلی پرونده  هم‌اکنون  مدیریت این کارخانه با نظارت قوه قضائیه  انجام می‌شود.
کارگران در بخش پایانی سخنان خود گفتند: به نظر می‌رسد آنچه باعث تأخیر در تأمین منابع مالی کارخانه شده است طولانی شدن روند پرداخت و دریافت اعتبارات مالی کارخانه از قوه قضائیه است و درحال حاضر علاوه بر پنج ماه دستمزد، عیدی نیز دریافت نکرده‌ایم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر