۱۳۹۵ اسفند ۲, دوشنبه

صدور قرار منع تعقیب برای پرونده‌ی شکایت آتنا دائمی از سپاه/ تبرئه این فعال مدنی از اتهامات جدید



دستگاه قضایی برای پرونده شکایت آتنا دائمی از سپاه پاسداران قرار منع تعقیب صادر کرده که این رأی مورد اعتراض این فعال مدنی قرار گرفته است.
یک منبع مطلع در خصوص پرونده شکایت آتنا دائمی از سپاه پاسدارن به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: “برای این شکایت منع تعقیب صادر شده و اعتراض خانم دائمی را در پی داشته؛ این رأی ۲۶ بهمن‌ماه به این فعال مدنی ابلاغ گشته و او خواستار رسیدگی مجدد به شکایتش شده است.”
این منبع مطلع در خصوص پرونده‌ی جدید آتنا دائمی که از سوی سپاه تشکیل شده بود، گفت: “خانم دائمی از اتهامات در پرونده جدیدش تبرئه شده است
آتنا دائمی پیش‌تر در روز ۲۹ آذرماه به شعبه چهارم دادسرای شهید مقدس در زندان اوین منتقل و “اتهامات توهین به رهبری”، “توهین به مسئولان نظام”، “نشر اکاذیب”، “ممانعت از اجرای حکم و ضرب” و “شتم مأمور در هنگام اجرای حکم” به وی تفهیم گشته بود.
خانواده خانم دائمی مستندات این اتهام جدید را فیلمی می‌داند که به‌طور غیرقانونی و بدون اجازه خانواده‌اش در حین بازداشت او گرفته شده است.
آتنا دائمی چند روز پس از انتقالش به زندان اوین طی نامه‌ای از بند زنان این زندان علاوه بر شرح نحوه  بازداشت توأم با تخلف و بدرفتاری مأموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و ضرب و شتم خود در حین بازداشت، گفت که او و خانواده‌اش از مأموران به اجرای احکام دادسرای اوین شکایت کرده‌اند.
منبع مطلع در پایان مصاحبه با تارنگار حقوق بشر در ایران با اشاره به این شکایت گفت: «آتنا و وکیلش نسبت به عدم رسیدگی به شکایت خانواده دائمی از رفتار خشونت‌آمیز مأموران سپاه در روز بازداشت اعتراض کرده‌اند و بازپرس در جواب گفته که یک بار دیگر آتنا شکایت خود را در برگه دفاعیاتش بنویسد و تحویل دهد.»
از سویی دیگر، دو خواهر و همسر خواهر آتنا دائمی به نام‌های انسیه دائمی، هانیه دائمی و حسین فاتحی، نیز طی احضاریه‌ای که صبح ۷ دی‌ماه، به‌دست آنها رسیده بود، «جهت پاره‌ای از توضیحات» به شعبه چهارم دادسرای مقدس مستقر در زندان اوین احضار شدند و به آنان اعلام شده که چهارم بهمن‌ماه به همراه قرار کفالت و یا وثیقه برای تفهیم اتهام این شعبه مراجعه کنند.
آتنا دائمی، فعال مدنی، روز ششم آذرماه بدون دریافت احضاریه کتبی برای اجرای حکم هفت سال حبس تعزیری از سوی مأموران سپاه ثارالله بازداشت شد؛ بازداشت این فعال مدنی در حالی صورت گرفت که وی تا آن زمان احضاریه‌ای از سوی اجرای احکام زندان دریافت نکرده بود.
آتنا دائمی، نخستین بار در بیست و نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و در ۲۶ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از بند زنان زندان اوین (نسوان) آزاد شد.
این فعال مدنی در تاریخ ٢٣ اسفندماه سال ٩٣ در دادگاهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» و «اختفای ادله جرم»، به ۱۴ سال زندان محکوم شد؛ رأی صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به هفت سال کاهش پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر