۱۳۹۵ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

محرومیت نازنین زاغری از درمان و اعزام به بیمارستان



علیرغم تشدید بیماری نازنین زاغری رتکلیف، زندانی ایرانی-بریتانیایی محبوس در زندان اوین، مسئولین قضایی نسبت به اعزام وی به بیمارستان و نزد پزشک متخصص مغز و اعصاب اقدامی نمی‌کنند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نازنین زاغری که از درد در ناحیه گردن و کتف، ستون فقرات و بزرگی نسج رنج می‌برد، نیاز به درمان‌های تخصصی در خارج از زندان دارد. این بیماری در شرایط زندان تشدید شده اما مسئولین تاکنون هیچ اقدامی جهت اعزام وی به بیمارستان انجام نداده‌اند.
کانون مدافعان حقوق بشر در این خصوص گزارش کرد که خانم زاغری در تابستان ۱۳۹۳ به دلیل تشدید درد در ناحیه گردن، مورد عمل جراحی قرار گرفته و پس‌ازآن نیز از طریق تزریق آمپول و فیزیوتراپی‌های مداوم به درمان بیماری‌اش می‌پرداخته است. این در حالی است که روند درمان خانم زاغری با بازداشتش از تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه، متوقف شده است.
در حال حاضر، دست راست خانم زاغری کرخت و بی‌حس و دست چپش نیز درگیر دردهای شدید شده است. از همین رو پزشک بهداری زندان اوین در تاریخ ۱۶ بهمن ماه، دستور اعزام اورژانسی این زندانی نزد پزشک متخصص مغز و اعصاب را صادر کرد که تاکنون اعزامی صورت نگرفته است.
مدتی پیش، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که حکم پنج سال زندان خانم زاغری که هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد در دادگاه تجدیدنظر تأیید شده است.
آقای محسنی اژه‌ای خانم زاغری را “متهم امنیتی” خوانده اما مقام‌های قضایی ایران تاکنون اتهام خانم زاغری را رسماً اعلام نکرده‌اند.
نازنین زاغری فروردین ماه امسال هنگام بازگشت از ایران در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. مأموران پاسپورت او و دختر دو ساله‌اش را توقیف کردند و خانم زاغری را به کرمان بردند.
ریچارد رتلکیف، همسر خانم زاغری به رسانه‌ها گفته است در مدت زندان انفرادی در کرمان همسرش را “به امضای اعتراف دروغین مجبور کرده‌اند.”
او مدعی شده که هدف ایران از نگه داشتن همسرش در زندان، گرفتن صدها میلیون دلار پولی است که با حکم دادگاه لاهه٬ وزارت دفاع بریتانیا باید به تهران پرداخت می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر