۱۳۹۵ بهمن ۲۸, پنجشنبه

انجمن جهانی قلم خواهان لغو فوری مجازات کیوان کریمی شد



انجمن جهانی قلم، در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سلامت “کیوان کریمی”، فیلم‌ساز محبوس در زندان اوین، خواهان توجه جدی به وضعیت سلامت وی، لغو فوری مجازات حبس و شلاق و آزادی سریع و بی‌قید و شرط وی شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، انجمن جهانی قلم در این بیانیه که در روز ۱۳ فوریه ۲۰۱۷ مصادف با ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ منتشر شده، از مقامات جمهوری اسلامی درخواست کرده است که با توجه وضعیت جسمانی کیوان کریمی، مقدمات آزادی بی قید و شرط وی را فوراً فراهم کنند.
این انجمن در خصوص در خصوص حکم شلاق وی اعلام کرد که «مجازات شلاق نقض مسلم قوانین بین‌المللی ممنوعیت شکنجه و مجازات‌های بی‌رحمانه و غیرانسانی است.».
انجمن جهانی قلم در پایان خواستار لغو مجازات و آزادی سریع و بی‌قیدوشرط تمام نویسندگان و روزنامه‌نگاران که در حال حاضر به دلیل فعالیت‌های صلح‌آمیز و در راستای حق آزادی بیان در ایران در زندان هستند، شده است.
کیوان کریمی، فیلم‌ساز محبوس در بند هشت زندان اوین، طی ماه‌های گذشته در پی خونریزی ریه بارها به بهداری زندان منتقل شده و پزشکان زندان دستور انتقال او به بیمارستان را صادر کرده‌اند؛ بااین‌حال مقامات قضایی و مسئولین از انجام مراحل لازم برای اعزام وی به مراکز درمانی خودداری می‌کنند.
گفتنی است با توجه به سرفه‌های خونی و عفونت حاد ریوی، بیماری این هنرمند در بند روبه‌پیشرفت است و به تشخیص پزشک بهداری اقدامات سریعی جهت بهبود وضعیت وی می‌بایست صورت گیرد.
کیوان کریمی روز چهارشنبه سوم آذرماه، برای «پاره‌ای از توضیحات» به دایره اجرای احکام دادسرای اوین احضار و برای اجرای حکم بازداشت شد؛ وی روز دوشنبه ۲۲ آذرماه، پس از ۱۸ روز حبس در قرنطینه بند چهار زندان اوین به بند هشت این زندان انتقال یافت.
کیوان کریمی سال گذشته به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات» به ۶ سال حبس تعزیری و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم شده بود که حکم زندان او در دادگاه تجدیدنظر به ۱ سال حبس تعزیری و ۵ سال تعلیقی تغییر کرد. دلیل صدور این حکم ساخت مستندی درباره تاریخچه دیوارنویسی‌ها و گرافیتی‌های شهر تهران به نام «نوشتن بر شهر» بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر