۱۳۹۵ اسفند ۶, جمعه

بی‌خبری از وضعیت صبری حسن‌پور در پی انتقال از بند چهار زندان اوین



صبری حسن‌پور، زندانی سیاسی، از روز یکشنبه اول اسفندماه، توسط نیروهای امنیتی از بند چهار زندان اوین خارج شده و تاکنون اطلاعی از وضعیت وی به دست نیامده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی، ظهر روز یکشنبه اول اسفندماه، صبری حسن‌پور، زندانی سیاسی را از بند چهار خارج و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. با توجه به این‌که این زندانی سیاسی از ناراحتی قلبی رنج می‌برد، خانواده وی در ابتدا به ظن این‌که وی را به بیمارستان انتقال داده‌اند، به هر سه بیمارستان طرف قرارداد با زندان اوین (شهدا، طالقانی تجریش و امام خمینی) مراجعه نمودند اما این زندانی در هیچ‌یک از بیمارستان‌ها بستری نبوده است.
علیرغم گذشت پنج روز از زمان انتقال آقای حسن‌پور، تاکنون هیچ‌گونه خبری از محل نگهداری و وضعیت وی به دست نیامده است. احتمال می‌روند که این زندانی هم‌اکنون در بندهای امنیتی اطلاعات و یا بند ۳۵۰ نگهداری می‌شود
گفتنی است که صبری حسن‌پور از فروردین‌ماه سال جاری در زندان اوین به سر می‌برد، و با گذشت یازده ماه از زمان دستگیری، تاکنون حکمی برایوی صادر نشده است.
اولین جلسه دادگاه این زندانی سیاسی در ۲۲ آبان ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار و اتهامات وی “تبلیغ علیه نظام” و “مصاحبه از طریق رسانه با فعالین سیاسی” عنوان شد.
صبری حسن‌پور، سخنگوی سازمان سیاسی و مجری کانال ماهواره‌ای سیمای رهایی است که در فروردین‌ماه سال جاری در پی سفر به ایران بازداشت و پس از گذشت پنج ماه بازجویی در بند دو-الف سپاه پاسداران، در شهریورماه به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر