۱۳۹۵ بهمن ۲۸, پنجشنبه

تشنج و بیهوشی مکرر سهیل عربی در زندان اوین



سهیل عربی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، طی روزهای گذشته برای چندمین بار دچار بیهوشی و تشنج گشته و به بهداری زندان منتقل شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی، شامگاه دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه، برای چندمین بار در پی وخامت حال دچار بیهوشی و تشنج گشته و به بهداری انتقال یافته است؛ علیرغم وضعیت وخیم این زندانی عقیدتی، مسئولین زندان تاکنون برای اعزام وی به مراکز درمانی و یا صدور مرخصی اقدامی نکرده‌اند.
این زندانی عقیدتی و فعال فیس‌بوکی، از دی‌ماه ۱۳۹۲ بدون مرخصی در زندان اوین محبوس بوده و مقامات قضایی با اعطای مرخصی به این زندانی به دلیل نظر ضابط پرونده مبنی بر “عدم‌تغییر عقاید وی” مخالفت به عمل می‌آورند.
گفتنی است، سهیل عربی به دلیل ضعیف شدن چشم مرتباً دچار سرگیجه‌های مزمن می‌شود و عدم رسیدگی موجب حاد شدن وضعیت وی گشته است.
سهیل عربی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت.
او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.
وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.
لازم به ذکر است که در قانون جدید پیش‌بینی شده است که اگر متهمی به دادنامه بدوی اعتراض نکند و تسلیم رأی دادگاه شود، دادگاه می‌تواند در جلسه‌ای تا یک‌چهارم از مجازات او را کاهش دهد. با توجه به تمکین وی نسبت به این حکم به ۷۸ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی تقلیل یافته است.
شایان ذکر است که وی در طول دو سال موظف است ۱۳ جلد کتاب در حوزه دین‌شناسی، مذهب‌شناسی و رفع شبهات دینی را بخواند و از بخش‌های هر کتاب خلاصه‌ای تهیه کند. همین‌طور باید در تماس با موسسه «راه حق» و پژوهشکده امام خمینی قرار بگیرد و پرسش‌های خود را مطرح کند. او به‌عنوان تکلیف هرماه تمام پرسش‌ها، پاسخ‌ها و خلاصه کتاب‌هایش را باید به دادگاه ارائه کند.
این زندانی عقیدتی هم‌اکنون سی و دومین ماه حبس خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین سپری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر